MOL uvede do provozu největší loď na železnou rudu

Japonsko

Rejdařství Mitsui O.S.K. Lines na konci března zvolilo jméno pro největší plavidlo pro přepravu železné rudy na světě – Brasil Maru. Loď bude na základě dlouhodobé smlouvy plout pro Nippon Steel Corporation. Pokřtěna a uvedena do provozu by měla být letos v prosinci.

Nová loď bude již třetí lodí ve flotile MOL, která ponese jméno Brasil Maru. První plavidlo tohoto jména bylo postaveno v roce 1939 a patřilo k tehdejší technologické špičce. Dokázalo vyvinout rychlost 21 uzlů a rejdař (OSK Line – jeden z předchůdců MOL) je využíval pro nákladní i osobní dopravu v relaci Japonsko – Jižní Amerika. Druhá loď, která nesla jméno Brasil Maru, byla postavena v roce 1954 a rovněž přepravovala zboží i pasažéry. Sloužila také v relaci Japonsko – Jižní Amerika. Nejnovější loď Brasil Maru bude pokřtěna v prosinci letošního roku a od počátku roku příštího by měla sloužit pro přepravu brazilské železné rudy do japonských oceláren Nippon Steel.

(jet)

Parametry plavidla Brasil Maru

Délka: 340 metrů Šířka: 60 metrů Ponor: 21 metrů Nosnost: 323 000 tun Předpokládaný objem přeprav za rok: 1,4 milionu tun

Výrobce: Mitsui Engineering & Shipbuilding Co., Ltd.

spinner