27. prosince 2018, red
Maersk je prvním kontejnerovým rejdařstvím na světě, které zavedlo okamžité potvrzení rezervace přepravy. Čekací doba na potvrzení se oproti předchozí praxi – až dvou hodin – zkrátila na několik vteřin. Zrušení značného prodlení mezi rezervací a jejím potvrzením bylo pro Maersk jednou z klíčových priorit zlepšování zákaznických služeb, protože odstraňuje zbytečné čekání a nejistotu a zjednodušuje řízení zásobovacích řetězců.
„Zákazníci díky tomu dostávají systém, kde rezervace přepravy kontejnerové zásilky je stejně jednoduchá jako objednávka letenky. Celý proces okamžitého potvrzení rezervace zakázky ze strany rejdařství je pro zákazníky rychlejší, snazší a jednodušší. V rámci celého segmentu kontejnerové námořní přepravy jde o skutečný milník, navíc je to doklad toho, jak důsledně pracujeme na naší strategii zlepšování zákaznických služeb prostřednictvím digitalizace,“ řekl obchodní ředitel skupiny A. P. Mller – Maersk Vincent Clerc.
Řada důležitých informací na dosah
Nové řešení přináší zákazníkům okamžitý přehled o nabídce přeprav, spojů a dostupných kapacitách, seznam skladů s prázdnými kontejnery na výběr a nabídku dalších služeb s přidanou hodnotou. A co je nejdůležitější – zákazníci mají především jistotu, že jejich rezervace nebude zrušena v pozdějších fázích procesu objednávky. Dříve totiž docházelo k tomu, že přibližně deset procent objednávek v rezervačním systému Maersku muselo být odmítnuto z důvodu nedostatku lodního prostoru nebo jiného vybavení. To samozřejmě vedlo k mnoha následujícím dotazům a jednáním o alternativních způsobech řešení. Maersk uvedl, že následné upřesňování a vyjednávání postihlo plných 15 procent veškeré komunikace se zákazníky a dosáhlo téměř 200 tisíc e-mailů měsíčně.
Rezervace i přes mobilní aplikaci
Se startem okamžitého potvrzení rezervace objednávky Maersk rovněž spustil online rezervaci přes mobilní aplikaci Maersk App. „Maersk působí také na trzích, kde mobilní telefony jsou primárním pracovním nástrojem manažerů zásobovacích řetězců. Potvrzení přímo na obrazovku chytrého telefonu je pro komfort jejich práce velmi důležité,“ potvrdil ředitel zákaznických služeb Maersku Sonny Dahl. Beta verze modulu online rezervací je dostupná po zákazníky rejdařských značek Maersk, SeaLand i Safmarine. V současné době se vztahuje na veškerý suchý náklad (dry cargo). V průběhu příštího roku bude systém rozšířen také na chladírenské kontejnery, nebezpečné zboží a kontejnery ve vnitrozemských skladech.
(mm)
Foto: Maersk