Překlad v německých Přístavech dále dynamicky roste

Německo

Německé námořní přístavy hlásí další zvyšování objemu přeloženého zboží. V letošním roce lze podle odhadů expertů očekávat nárůst o šest procent na celkem 299 milionů tun. Přístavy tak nadále potvrzují svou ekonomickou sílu a zůstávají důležitými tvůrci pracovních míst. Aby si však dosavadní tempo růstu mohly udržet, budou muset provést řadu opatření – například upravit plavební dráhy pro parametry obřích lodí či zkvalitnit dopravní spojení s vnitrozemím. K urychlené realizaci těchto kroků v listopadu vyzval Ústřední svaz německých podniků v námořních přístavech (ZDS). Nárůst překladu kontejnerů v německých námořních přístavech si vyžádá investice v rozsahu osmi miliard €, upozornil prezident ZDS Detthold Aden. „Globalizace je pro nás obrovským přínosem,“ dodal s tím, že pro exportní zemi, jako je Německo, jsou námořní přístavy branou na zahraniční trhy. Přístavy jsou také důležitými zaměstnavateli. Jen v první polovině letošního roku vytvořily na 400 nových pracovních míst přímo v překladištích. Detthold Aden dále uvítal, že do investičních plánů Německa do roku 2010 se dostalo 17 významných přístavních projektů. V obou nejdůležitějších německých přístavech – Hamburku a Bremerhavenu – se již rozběhla projektová řízení na prohloubení plavební dráhy řek Labe a Vesery. Pokud vše půjde podle schváleného harmonogramu, budou stavební práce zahájeny v roce 2008. V současnosti probíhá také další důležitý projekt: elektrifikace železniční trati Hamburk – Lübeck. Podle Dettholda Adena by však rozvoj přístavní a návazné infrastruktury urychlila větší podpora ze strany Evropské komise, ať už v podobě přístavní směrnice nebo formou snížení daně z paliv. Německá spolková vláda sice vyjednala určitou možnost náhrad, pro dlouhodobý výhled však zatím chybí souhlas z Bruselu.

spinner