16. března 2013
Nizozemský přístav Rotterdam loni odbavil 32 057 plavidel, o 2347 méně než v roce 2011 a o více než čtyři tisíce méně než v „předkrizovém“ roce 2008. Podle prezidenta rotterdamské přístavní správy Reného De Vriese to bylo dáno přetrvávající ekonomickou krizí, poklesem trajektového provozu, ale v neposlední řadě i stále větší velikostí plavidel. Celkový překlad v přístavu se totiž navzdory nižšímu počtu plavidel zvýšil o 1,7 procenta na 442 milionů tun.
V blízké budoucnosti, po otevření nové přístavní zóny Maasvlakte 2, již René de Vries očekává výrazný nárůst dopravy v Rotterdamu. Pří-stav intenzivně pracuje na realizaci projektu Schip centraal (Loď na prvním místě), jehož cílem je široká koordinace harmonogramu lodního provozu.
Ve znamení bezpečnosti
Loňský rok byl pro Rotterdam podle přístavní správy také „mimořádně bezpečným“ rokem. Počet nehod v námořním provozu se snížil ze 132 v roce 2011 na 111, i když počet pohybů plavidel dosáhl 80 tisíc. Největší počet nehod připadl na lodě vnitrozemské plavby, které se nejčastěji srazily s mostem Willemsbrug a vnitřními vraty zdymadla Rozenburg.
Přístavní správa věnuje bezpečnosti nadále velkou pozornost. Loni příslušné orgány v Rotterdamu uskutečnily 11 214 cílených inspekcí. Nově se přístav zaměřil na vývoj indexu bezpečnosti námořních plavidel a procedur Nautical Safety Index. Přístavní správa věří rovněž v budoucnost nasazení zkapalněného zemního plynu (LNG) jako paliva pro námořní lodě.