6. října 2014
Ve čtvrtém čtvrtletí letošního roku by mohla být spuštěna nová feederová služba Germanische Linie mezi nejvýznamnějšími německými přístavy v Severním moři – Hamburkem, Bremerhavenem a Wilhelmshavenem. Týdenní objem přeprav by mohl dosáhnout až 3000 TEU. Myšlenku propaguje Mustafa Nimetoglu ze společnosti Germanische Shipping, který již více než rok vyjednává s provozovateli terminálů, speditéry a rejdaři. Data a analýzy pro koncepci služby poskytly spolkové ministerstvo dopravy a univerzity v Hamburku a Brémách.
Reakce na chystaný projekt jsou veskrze pozitivní. „Vzhledem ke stále rostoucí velikosti kontejnerových lodí, přetrvávajícím průtahům při odbavení i problémům u některých spojů s vnitrozemím má novinka šanci na úspěch,“ řekl Mustafa Nimetoglu. Za pozornost stojí například rozhodnutí specialisty na kontejnerovou logistiku EKB vsadit na odbavení v nočních hodinách, kdy je provoz slabší.
Provoz může být rozšířen i na další přístavy
Zpočátku by mohly být k dispozici tři jízdy týdně tam a zpět mezi terminály hamburského, bremerhavenského a wilhelmshavenského přístavu. Nimetoglu chce nasadit feederové plavidlo o kapacitě 400 až 600 TEU. V případě potřeby bude provoz rozšířen i na další přístavy, později lze zapojit další loď a posílit frekvenci na čtyři odjezdy týdně. Roční potenciál činí 150 tisíc TEU, přičemž v prvních měsících lze očekávat vytížení na úrovni zhruba 60 až 70 procent. Převážná část kontejnerů mezi německými severomořskými přístavy nicméně bude přepravována stále pozemní cestou, po silnici nebo po železnici. Feedery tak budou především doplňkem stávajícího provozu. Výhodou má být příznivá cena, která bude zhruba o 40 procent nižší. Společnost Germanische Shipping do rozjezdu projektu investuje dva až tři miliony €.