31. ledna 2008
Globální kontejnerová rejdařství spustila 10. ledna největší reklamní a informační kampaň v historii námořní kontejnerové dopravy. Pro zvýšení povědomí o jejích přednostech založilo 24 předních světových rejdařských koncernů službu The Container Shipping Information Service, první informační servis svého druhu na světě.
Dlouhá léta byla kontejnerová námořní doprava veřejnosti téměř neznámá. Podle výsledků průzkumů, které si rejdaři nechali zpracovat, by k výraznému zlepšení její image měla přispět masivní a dobře vedená reklamní a informační kampaň. Člen představenstva Hapag-Lloyd Adolf Adrion uvedl, že cílem je propagace kontejnerové námořní dopravy zejména v oblastech, jako je životní prostředí, globalizace a bezpečnost. V lednu byly zprovozněny webové stránky www.shipsandboxes.com s „vysvětlovací“ sekcí Did You Know… (Věděli jste, že…) a slovníkem odborných výrazů Jargon Buster. Současně platforma také oslovila odborná média. n
Container Shipping Information Services (CSIS) v lednu založilo 24 rejdařství: Atlantic Container Line, China Shipping Group, CMA-CGM Group, Cosco, Crowley Maritime Corp., CSAV, Evergreen Marine Corp., Hamburg Südamerikanische Dampfschifffahrtgesellschaft, Hanjin Shipping, Hapag-Lloyd, Hyundai Merchant Marine, Kawasaki Kisen Kaisha, Maersk Line, Malaysia International Shipping Corp. (MISC), Mediterranean Shipping Co. (MSC), Mitsui OSK Lines, Neptune Oritent Lines, Nippon Yusen Kabushiki Kaisha (NYK), Orient Overseas Container Line (OOCL), Pacific International Lines, United Arab Shipping Co. (SAG), Wan Hai Lines, Yang Ming Marine Transport a Zim Integrated Shipping Services.