29. listopadu 2014
Přepravní tarify v námořní dopravě v říjnu vyletěly vzhůru prakticky ve všech sledovaných ukazatelích. Růst zaznamenaly přepravy kusového i hromadného zboží. Po určitém „přešlapování“ z první poloviny měsíce se nakonec daly do pohybu také tarify kontejnerové námořní dopravy, a to zejména u nejvytíženějších tras jako je Šanghaj – severní Evropa, respektive Středomoří. Nárůst činil 88, respektive 51 procent na 1312, respektive 1416 USD/TEU. U přeprav do severní Evropy se kontejnerovým rejdařstvím daří prosazovat plánované všeobecné zvýšení tarifů o 750 až 920 USD/TEU, přinejmenším krátkodobě.
U transpacifických přeprav z Dálného východu do Severní Ameriky naopak tarify mírně zlevnily, povětšinou však zůstaly na stejné úrovni jako dříve (cca 1988 USD/FEU v případě západního pobřeží USA a 4048 USD/FEU u východního pobřeží USA). Přeprava suchého hromadného zboží po nejdůležitějších námořních trasách výrazně zdražuje. Kontrakty na plavidla kapacitní třídy Capesize, která přepravují velké komoditní surovinové položky, jako jsou rudy nebo uhlí, jsou stále dražší, a to jak samotné přepravní tarify, tak i časově omezené chartery. Průměrná sazba za pronájem bulkeru třídy Capesize stoupla podle indexu Baltic Exchange o 45 procent na 25 725 USD za den.