22. září 2014
Správa nizozemského přístavu Rotterdam přijala opatření, pomocí kterých chce vyřešit kapacitní potíže při odbavení kontejnerů v terminálech ECT Delta a Euromax. Feederové spoje se musely v poslední době potýkat na těchto kontejnerových terminálech s dlouhými čekacími lhůtami. Dosavadní řešení nebyla příliš úspěšná a přístavní správa se snaží omezit nepříjemnosti způsobené průtahy při odbavení. Všechny zainteresované strany (ECT, LINC, Uniport Terminal a Kramer Group/RCT) jsou připraveny spolupracovat na zlepšení situace.
Část lodí odbaví RCT (Rotterdam Container Terminal), který se nachází hned vedle Delta terminálu. Operátor ECT rozhodne, kterých plavidel se změna lokality bude týkat. RCT bude odpovědný nejen za kotvení lodí a vykládku kontejnerů, ale zajistí také jejich pozemní přepravu do Delta terminálu. Výrazně se tím odlehčí provozu ve vodách kolem Delta terminálu, navíc systém umožní zvládnout i větší nárůst poptávky. Větší kontejnerové lodě čeká kyvadlový provoz mezi Maasvlakte a kontejnerovým terminálem v Moerdijku (MCT). Velká plavidla jsou většinou vybavena vlastními jeřáby, takže překlad bude probíhat efektivněji.
Správa rotterdamského přístavu věří, že opatření přinesou urychlení odbavení kontejnerů vnitrozemské vodní dopravy a uvolní terminálové kapacity pro zvládnutí rostoucího objemu námořních kontejnerů. Hladké odbavení je klíčové pro fungování komplexních logistických řetězců, protože je propojeno s navazujícími harmonogramy přeprav, skladování a distribuce. Rotterdam není jediným přístavem s kapacitními problémy, váznoucí odbavení a prodloužené čekací lhůty postihly řadu konkurenčních přístavů v Evropě.