13. června 2016, red
Rejdařství Hanjin, Hapag-Lloyd, „K“ Line, Mitsui O.S.K. Lines, Nippon Yusen Kaisha a Yang Ming vytvoří novou alianci, která pokryje svou sítí spojů všechny obchodní trasy mezi východem a západem (Asie – Evropa / Středomoří, Asie – západní pobřeží Severní Ameriky, Asie – východní pobřeží Severní Ameriky, „transatlantická osa“ Evropa – Severní Amerika, Asie – Střední východ / Perský záliv / Rudé moře).
Strategickou dohodu podepsali představitelé partnerských rejdařství s tím, že nové uskupení s názvem THE Alliance začne působit od dubna příštího roku po získání všech potřebných povolení od antimonopolních úřadů klíčových trhů. Kooperace je plánována nejméně na pět let. Partnerstvím vznikne jedna z nejrozsáhlejších sítí námořních kontejnerových přeprav s kapacitou přes 3,5 milionu TEU, což odpovídá 18 procentům světové flotily. Všech šest rejdařství provozuje moderní a vysoce konkurenceschopné flotily čítající dohromady více než 620 kontejnerových lodí. Zákazníci se budou moci spolehnout na široké pokrytí a spolehlivou přepravu s krátkými časy, vysokou frekvencí spojů a celosvětovým pokrytím nejdůležitějších přístavů.
V současné době probíhají rozhovory mezi Hapag-Lloyd a UASC o sloučení aktivit v oblasti kontejnerové přepravy, podle dostupných informací však zatím dohoda není blízko uzavření. Navíc je nutné opět počítat s přezkoumáním fúze antimonopolními úřady. Očekává se, že UASC se stane součástí THE Alliance, jejíž celkovou přepravní kapacitu navýší přes hranici čtyř milionů TEU.
„Kooperace je skutečným milníkem. Šesti partnerům THE Alliance umožní nabídnout další odjezdy a nové přímé spoje. Přinášíme jedinečný produkt, který pokrývá všechny nejdůležitější přístavy Asie, Severní Ameriky a Evropy včetně Středomoří a Středního východu. Síť THE Alliance garantuje zákazníkům na ose východ – západ četnější odjezdy, vysokou spolehlivost a atraktivní přepravní časy,“ uvádí se ve společném prohlášení rejdařů.
(red)