28. listopadu 2023, PR
28.11. - Společnost dosáhla svého dalšího milníku, když v říjnu odbavila dvacetimilionté TEU a potvrdila tak svou pozici největšího kontejnerového terminálu v Baltském moři.
Dynamický růst terminálu je výsledkem neustálých investic do infrastruktury a modernizace vybavení. Od svého otevření v roce 2007 Baltic Hub odbavil více jak 20 milionů TEU. Jen za rok 2022 to bylo více než 2 miliony TEU.
Vzhledem k rostoucí poptávce a nastaveným plánům rozvoje terminálu pokračuje Baltic Hub v implementaci ambiciózních investičních programů. Jedním z klíčových projektů je rozšíření terminálu T3, které bude dokončeno do roku 2025. Jeho součástí bude 717m dlouhé, 17,5m hluboké nábřeží a provozní plocha o rozloze 36,5 ha. Součástí projektu T3 je také nákup 7 přístavních jeřábů schopných manipulovat s největšími plavidly na světě a 20 poloautomatických jeřábů RMG pracujících na kontejnerové ploše. S T3 se manipulační kapacita Baltic Hub zvýší o 1,5 milionu na 4,5 milionu TEU (20stopých kontejnerů) ročně.
V celé Evropě zaznamenaly terminály v první polovině letošního roku pokles objemů, avšak v Baltic Hub se od května začala situace měnit, objemy reálně vzrostly a vypadá to, že Baltic Hub uzavře letošní rok s historicky nejvyššími objemy. Změna se významně týká velkého objemu dopravy importního/exportního nákladu, který odchází po silnici a železnici.
„Železniční terminál v Baltic Hub nebyl nikdy rušnější. V roce 2023 nepochybně překonáme rekord v objemu přepravy po železnici a netrpělivě čekáme na instalaci 4. jeřábu RMG pro železniční terminál, který má být uveden do provozu v květnu 2024, což povede k růstu kapacity železnice ze 750 000 TEU na 1,0 milionu TEU,“ uvedl Charles Baker, generální ředitel Baltic Hub.
V srpnu 2023 Baltic Hub přivítal nový servis FAL 1 (CMA CGM), který je třetím přímým oceánským spojením terminálu s Dálným východem. Díky nasazení LNG lodí je tento servis příležitostí vylepšit svou ekologickou stopu.
(PR)
Foto: Baltic Hub