Greenports Award / Bremenports

Wilson Dover získala ocenění za nejekologičtější plavidlo

Wilson Dover získala ocenění za nejekologičtější plavidlo

Na konferenci o trvale udržitelném rozvoji námořní dopravy Sustainable Shipping 2015 v Brémách předal ředitel přístavní skupiny Bremenports Robert Howe ocenění Greenports Award za nejekologičtější loď, která připlula v roce 2014 do brémských přístavů. Letošním vítězem je nákladní loď Wilson Dover norské rejdařské skupiny Wilson.

V roce 2012 brémský senátor pro hospodářství, práci a přístavy inicioval vznik ukazatele ekologické úrovně plavidel ESI (Environmental Ship Index), který udává, jak hluboko pod mezinárodními normami se pohybují emise produkované jednotlivými plavidly odbavovanými v Brémách a Bremerhavenu. Rejdaři se zvlášť ekologickými loděmi mohou požádat o slevu na přístavních poplatcích. V roce 2014 udělila přístavní správa celkem 80 slev pro 45 námořních plavidel.

Vítěz za rok 2014 Wilson Dover dosáhl průměrného skóre ESI 41,8, druhá loď v pořadí, Aniara (Wallenius Wilhelmsen), vykázala ESI 40,7. Oceněné plavidlo prvního ročníku 2014 (za rok 2013), Morning Linda rejdařství Eukor Car Carriers, skončilo třetí s hodnotou 40,2. Nejekolo­gičtější kontejnerovou lodí byla Gerd Maersk s ESI 40,1. Wilson Dover slouží na příbřežních (short-sea) spojích a do Brém připlouvá nepravidelně. Loď je vybavena dieselovými motory produkujícími nízké emise síry. Wilson Dover má délku 87,42 metru a ponor 5,07 metru. Plavidlo vyrobila v roce 1993 loděnice Estaleiros Navais do Mondego z Portugalska. Pluje pod vlajkou Barbadosu.

Flotila rejdařství Wilson zahrnuje celkem 111 nákladních lodí pro kusový náklad i hromadné zboží. Vytíženost kapacit flotily vloni dosáhla 87 procent. Předseda představenstva Thorbjorn Dalsoren zdůraznil univerzálnost využití všech plavidel, nízkou spotřebu a sázku na „pomalou plavbu“ (Slow Steaming).

spinner