Nejdelší buspruh v Praze na Strakonické se zprovozní o dva měsíce dříve

Nejdelší buspruh v Praze na Strakonické se zprovozní o dva měsíce dříve

17.4. - V pátek 13. května 2022 dokončí Technická správa komunikací (TSK) přes rok trvající stavební práce na Strakonické. Vytíženou výpadovku tak čeká plynulejší doprava. Řidiči aut budou mít více místa ve dvou komfortních jízdních pruzích s novým povrchem. Cestující v MHD pak nebudou muset čekat v případných kolonách díky plnohodnotnému vyhrazenému jízdnímu pruhu pro autobusy. Práce měly původně skončit až v polovině července 2022 včetně dopravního omezení, které se z původně plánovaného rozsahu zkrátí o dva měsíce.

„Rozšířenou Strakonickou musíme mít hotovou ještě před zahájením náročné rekonstrukce Barrandovského mostu. Využili jsme proto příležitosti velikonočních svátků, kdy budou Pražané mimo město a provoz bude nižší. Začneme v pátek ráno potom, co všichni ve čtvrtek odjedou a v pondělí budeme mít hotovo co nejdříve, než se lidé začnou vracet do Prahy. Díky těmto čtyřem dnům svedeme dopravu do jednoho jízdního pruhu a budeme schopní opravit povrch vozovky ve středním a rychlém jízdním pruhu. Zároveň se nám díky koordinaci a jednání se zhotovitelem podařilo zkrátit dobu dopravních omezení o dva měsíce oproti smlouvě. Vše koordinujeme s rekonstrukcí Barrandovského mostu. Kapacitní navazující komunikace a jejich dobrý stav jsou základ úspěchu. Musíme si být jistí, že nás během rekonstrukce nejdůležitější dopravní tepny v Praze nečeká žádné překvapení,“ uvedl Adam Scheinherr, náměstek primátora pro oblast dopravy.

Rozšíření Strakonické je projekt spolufinancovaný z evropského dotačního Operačního programu Praha – pól růstu ČR (OP PPR). „V rámci úprav došlo k rozšíření komunikace, s kterou souvisela i úprava svahů a stavba jeden a půl kilometru dlouhých nových opěrných zdí. Navržené stavební řešení přispěje k významnému zkrácení jízdní doby autobusů hromadné dopravy, které budou moci v daném úseku využívat nově zřízený vyhrazený jízdní pruh v délce přesahující dva kilometry,“ řekl Josef Richtr, náměstek generálního ředitele TSK.

„Součástí stavebních prací byly i nové přeložky inženýrských sítí včetně úpravy odvodnění. V místě zástavby jsme použili asfalt se sníženou hlučností, aby doprava méně rušila místní obyvatele,” přiblížil detaily stavby Petr Škvařil, ředitel oblasti Čechy – Střed u společnosti PORR, která měla projekt na starosti. "Chodci se navíc dočkali i nových chodníků a podchodu,” dodal.

(pav)

Foto: TSK 

spinner