17. června 2022, Ladislav Černý

17.6. - Elektromobilitu malých dodávek lze šikovně kombinovat ve firmách i s osobním využitím. V dlouhodobém testu zkoumáme schopnosti Peugeotu e-Traveller. Představovat dodávku Peugeot Expert je odborné veřejnosti zbytečné, ale od něj odvozená ryze elektrická verze je již v podvědomí veřejnosti méně známá. Peugoet u středních dodávek s cca tunovou nosností odděluje názvy pro plechový furgon Expert a odvozenou osobní variantu Traveller. Na vyzkoušení jsme získali elektrické provedení pojmenované příznačně e-Traveller.
Výrobce stejně jako u větších elektrických užitkových dodávek, nákladních vozidel či autobusů nabízí na výběr kapacitu akumulátorů. Menší kapacita samozřejmě přináší kratší dojezd, ale naopak šetří pohotovostní hmotnost ve prospěch užitečné.
Výrobce udává u slabší baterie s kapacitou 50 kWh dojezd 230 km, u silnější (75 kWh) velmi lákavých 330 km. Obě hodnoty jsou samozřejmě již podle přísnější metodiky měření WLTP.
Zatím se spokojme s tím, že testovaný automobil používal větší akumulátory a rozhodně jsme toho nelitovali. Dokonce ani tehdy, když jsme se podívali na provozní hmotnost vozu 2398 kg. Na ostatní členy posádky a zavazadla zbývalo 676 kg. Udávaná hodnota dojezdu odpovídá jízdě bez topení, klimatizace atd., i když zapnutí těchto zařízení nepůsobí příliš velké omezení dojezdu.
K dosažení maximálního vnitřního prostoru a nejlepšího poměru mezi převáženým objemem a spotřebou elektřiny jsme na zkoušku získali delší ze dvou karoserií M (4956 mm) a L s celkovou délkou 5306 mm. Vpředu se však nacházela dvojice samostatných křesel, takže celková obsaditelnost na třech řadách sedadel činila osm osob. Lze ještě získat tři místa vpředu a celkově devět, ale to opravdu byste měli využít všechna sedadla.
V příštím díle testu se můžete těšit na schopnosti e-Travelleru dobíjet elektřinu, aby přestávky byly co nejkratší v porovnání s dobou jízdy.
Ladislav Černý
Foto: Ladislav Černý
Na druhém snímku je pohled do interiéru. Výborná variabilita využití interiéru je tvořena dělenými sedadly s možností individuálního posunu