4. prosince 2023, (pav)
4.12. - Díky novým přívěsným rámům od společnosti Linde Material Handling (MH) lze nyní realizovat řešení na míru Logistic Train určená především pro vnitřní nebo venkovní použití. Rámové moduly, vybavené funkcemi specifickými pro danou aplikaci, jsou pohodlné a bezpečné pro obsluhu a šetrné k přepravovanému zboží. V kombinaci s tahači z produktového portfolia Linde tvoří řešení na míru, díky němuž jsou horizontální přeprava a synchronizované výrobní procesy ještě efektivnější.
Vlečné vlaky mají v moderní průmyslové výrobě své pevné místo. Přepravují někdy i na velké vzdálenosti velké množství materiálu ze skladů a supermarketů tak, aby byl k dispozici na různých místech montáže. Vlečné soupravy, které se skládají z tahače a několika přívěsů, jsou zvláště časté ve výrobě just-in-time nebo just-in-sequence v automobilovém nebo strojírenském průmyslu. Náklad, který je obvykle umístěn na vozíku nebo pojízdném regálu, je zatlačen do rámu přívěsu a zvednut. Vlečné vlaky snižují objem dopravy v závodě a riziko nehod a zároveň zajišťují plánovatelné a spolehlivé logistické procesy. Svazkové přepravy mohou být ekonomické pro trasy, které přesahují délku 160 metrů.
Požadavky se liší v závislosti na oblasti použití. V interiérech je často málo místa, zatímco vlečné vlaky provozované venku se obvykle potýkají s nerovným povrchem. "Z tohoto důvodu jsme nyní kromě osvědčené verze All-Rounder rozšířili naši nabídku o řešení Logistic Train, která byla vyvinuta buď pro převážně vnitřní, nebo venkovní použití," řekl Mal Rexhepi, produktový manažer pro řešení Logistic Train.
Nové moduly přívěsů pro různé aplikace
Přívěsy Linde LT06-M, LT10-M a LT10-W jsou navrženy speciálně pro vnitřní použití. Tyto rámové moduly, které se obvykle používají v kombinaci s tahačem P60 C, lze libovolně kombinovat. Rámy M jsou k dispozici s nosností 600 kg nebo 1 000 kg a nakládají se z jedné strany v úrovni země. Jsou vhodné pro přepravy s předem definovaným počátečním a koncovým bodem. Oproti tomu rámy W nabízející nosnost 1 000 kg lze nakládat a vykládat z obou stran, což činí jejich použití flexibilnějším. Pokud se později změní trasy nebo se přidají nové zastávky, nezáleží na tom, na které straně se tyto zastávky nacházejí. Centrálně umístěná náprava se dvěma koly poskytuje vlaku Logistic Train skvělou manévrovatelnost. Například šířka uličky 3,9 metru je dostatečná pro otočení tahače se čtyřmi připojenými rámy pro paletové vozíky Euro. K tomu se přidává nízká vlastní hmotnost návěsů, přičemž nejjednodušší verze váží pouhých 158 kilogramů. Díky tomu může souprava dosahovat vyšších cestovních rychlostí, což má pozitivní vliv na manipulační vlastnosti.
Naproti tomu venkovní modely LT16-Ch a LT16-BMh, obvykle tažené traktorem Linde P250, jsou optimalizovány pro použití ve venkovních prostorách. Jsou vybaveny superpružnými pneumatikami o průměru 368 mm a šířce 115 mm, které tlumí nárazy a vibrace způsobené nerovnostmi terénu. Robustně konstruované rámy mají dvě nápravy pro nosnost až 1 600 kg, řízení všech kol pro vysokou manévrovatelnost a směrovou stabilitu a hydraulický zvedací systém pro šetrné zvedání vozíku. K dispozici jsou dvě provedení, která lze libovolně kombinovat: C-rám (Ch) a mostový rám s nastavitelnou střední podpěrou (BMh), který lze zatížit z obou stran. V nabídce jsou četné možnosti vybavení, které dodávají logistickému vlaku další robustnost a bezpečnost pro venkovní podmínky. Patří mezi ně ochrana proti povětrnostním vlivům, možnosti pro lepší viditelnost, blatníky na kolech a mechanická nájezdová brzda, která zajišťuje bezpečný provoz při jízdě z kopce i do kopce.
Dvě nová řešení Logistic Train doplňují osvědčené a výkonné řady Linde LT10-C až LT16-BM. V kombinaci s tahačem Linde P80 přinášejí své výhody jako "univerzální stroje" pro přepravu uvnitř hal i mezi nimi.
Pro přívěsy jsou k dispozici tři verze rámu s maximální nosností 2 000 kg: Rámy typu C (LT-C), mostní rámy, které lze nakládat a vykládat z obou stran (LT-B), a mostní rámy s integrovanými středovými podpěrami (LT-BM).
Vysoká bezpečnost a výkon všech modelů
Bezpečnou přepravu a nakládku zajišťuje u všech modelů přívěsů Linde standardně mechanický zámek nákladu, který se po zasunutí vozíků automaticky uzavře. Funkce zvedání rámů je centrálně řízena z plošiny obsluhy. Když řidič nastoupí do tahače, náklad se automaticky zvedne; když vystoupí, náklad se spustí. Automatický imobilizér zabraňuje rozjezdu vlaku, když jsou návěsy spuštěny, a deaktivuje funkci spouštění za jízdy. Asistenční systém automaticky přiškrcuje rychlost tahače při průjezdu zatáčkou.
Ve spojení se společností Logistic Trains nabízí Linde řadu vozíků různých velikostí, vybavení a pneumatik pro užitečné zatížení 1 000 kg. Jsou vhodné pro přepravu palet a kontejnerů a mohou být vybaveny modulárními regálovými nástavbami pro malé nosiče nákladu. Volitelně dostupný systém navádění vlečných souprav navíc pomáhá řidičům na složitých trasách s proměnlivými koncovými body a navádí je po optimální trase do jednotlivých stanic.
(pav)
Foto: Linde MH