​Publicis Groupe vstupuje do retailu a přivádí do Česka technologii CitrusAd

​Publicis Groupe vstupuje do retailu a přivádí do Česka technologii CitrusAd

25.5. - Komunikační skupina Publicis Groupe rozšiřuje služby do oblasti retailu. V Česku zakládá nový Commerce tým, který bude značkám pomáhat s prodejem v digitálním prostředí. Vede ho Jaroslav Sodomka (Commerce Director), bývalý ředitel marketingu Czech News Center. Na trh uvádí i adservingovou technologii pro správu kampaní v e-shopech CitrusAd.

Commerce se stává součástí komplexního marketingového řešení Publicis Groupe, které doplní stávající služby v oblasti mediální strategie, kreativy, dat a technologií. Nový tým bude pokrývat oblasti on-line retailu, přímého prodeje (direct to consumer – DTC) a omnichannel retailu, a to na úrovni strategického poradenství i implementace a správy hotových technologií.

Na globální úrovni funguje Publicis Commerce již řadu let a ve 30 zemích světa v něm dnes pracuje přes 10 tisíc odborníků. Mezi jeho klienty patří přes 200 retailerů a 400 globálních značek. Díky dlouholetým zkušenostem tak skupina českým klientům přináší prověřená řešení, která využívají společnosti jako Unilever, Tesco, GSK, Nestlé, Allegro, Sainsbury’s, Ocado či Samsung.

Mezi klíčové technologie, které Publicis v rámci Commerce nabízí, patří adservingová platforma CitrusAd. Jedna z celosvětově nejrychleji rostoucích technologií pro správu a optimalizaci reklamních kampaní v prostředí on-line tržišť a retailerů funguje na bázi aukčního systému a značkám umožňuje posílit visibilitu a prodeje svých produktů. Retailerům na druhé straně nabízí možnost monetizace vlastní návštěvnosti skrze sponzorované produkty, reklamní bannery či brand shopy. CitrusAd v současnosti využívá více než 75 retailerů a přes 5 000 inzerentů z celého světa.

Na pokročilou analytiku pak Publicis Groupe využívá řadu vlastních nástrojů, do nichž patří i platforma Profitero. Ta již 12 let posiluje značkám on-line prodeje, poskytuje detailní pohled do vlastních i konkurenčních prodejních dat a pomáhá identifikovat klíčové faktory pro další růst a profitabilitu. Profitero v současnosti využívá přes 4 000 značek v 50 zemích světa a datově pokrývá více než 700 retailerů včetně těch českých.

Novou disciplínu v Česku zastřeší Commerce Director Jaroslav Sodomka, který do Publicis Groupe přišel z pozice marketingového ředitele CNC. Během 14 let v marketingu působil na straně klientů, agentur i médií. Dlouhodobě se věnoval omnichannel retailu, rozjížděl e-shopy, řídil věrnostní programy i CRM a zabýval se propojováním marketingu a prodeje s technologiemi digitálních platforem. Jaroslav Sodomka bude využívat technologické zázemí agentury Kindred i specialisty na mediální strategii a kreativu z dalších částí skupiny. Úzce spolupracovat bude i s 370členným Commerce týmem z Polska.

„Českému on-line retailu chybí konsolidace a do jisté míry i dostupnost světových online tržišť, což se u značek projevuje zejména omezenými možnostmi v oblastech optimalizace digitálního shelfu či řízení aktivit napříč retail médii, kde zatím zaostáváme za západními standardy. V Publicis Groupe to chceme změnit a přinést na trh know-how a špičkové technologie, které vyrostly na ekosystémech jako je Amazon, eBay, Wallmart nebo AliExpress, současně jsou však reálně použitelné pro české online retail prostředí. Naší výhodou je, že nezačínáme na zelené louce, ale díky dlouholetým zkušenostem na úrovni globálních klientů nabízíme hotové prověřené produkty. Jsme tak v commerce schopni klientům rychle doručit kompletní end-to-end řešení od strategie až po technickou údržbu,“ řekl Jaroslav Sodomka.

„Po akvizici agentur Kindred a Red Media je vstup do oblasti retailu dalším posílením našich technologických kompetencí. Hodně si slibujeme zejména od platformy CitrusAd, která nabízí špičkové řešení pro správu kampaní v největších e-shopech. Značkám umožňuje maximalizovat zásah a kvalitu komunikace na webu obchodníka a retailerům nabízí možnost monetizace návštěvnosti. O vývoj podobného řešení se v současnosti pokoušejí i někteří lokální hráči, avšak hotový produkt využívaný tisícovkami značek z celého světa, který můžou začít české e-shopy okamžitě využívat, na našem trhu dosud chyběl,“ řekl Tomáš Varga, CEO.

(lan)

Foto: Publicis Groupe

Na snímku Jaroslav Sodomka

spinner