Plzeňské dopravní podniky testují osmnáctimetrový kloubový elektrobus Mercedes

Plzeňské dopravní podniky testují osmnáctimetrový kloubový elektrobus Mercedes

12.11. - Plzeňské městské dopravní podniky (PMDP) budou do konce listopadu testovat na nejvytíženějších a nejdelších trasách osmnáctimetrový kloubový elektrobus Mercedes-Benz eCitaro G. Po nezbytných zkušebních jízdách bez cestujících byl ve čtvrtek nasazen do běžného provozu na autobusové linky 24 a 30, řekl mluvčí PMDP René Vávro. Kompletní karosérie se vyrábí v Holýšově u Plzně, kde je závod evropské výrobní sítě Daimler Buses z koncernu Daimler Truck.

"Cílem je otestovat provozní parametry vozidla, porovnat jeho provoz jak s autobusy, tak s trolejbusy s pomocným bateriovým pohonem, které v Plzni slouží osmým rokem. Město patří mezi průkopníky hromadné elektromobility," řekla mluvčí Daimler Buses ČR Veronika Kubešová. Plzeň provozuje trolejbusy 83 let, na počátku minulé dekády se tam testoval hybridní autobus, poté první rychlonabíjecí elektrobusy, které se postupně prosadily v některých dalších městech.

Obě tratě mají náročný výškový profil, což poskytne výrobci důležitá data o výkonnosti, spolehlivosti a účinnosti vozu. Testovaný model má sedm vysoce výkonných lithium-iontových bateriích baterií NMC3 s kapacitou 688 kWh "Umožňují dojezd nejméně 220 kilometrů na jedno nabití po celou dobu jejich životnosti, a to i v náročných městských podmínkách," řekla Veronika Kubešová. Efektivitu provozu zvyšuje rekuperace, která částečně dobíjí baterie při brzdění. Baterie vozu se nabíjí přes noc ve vozovně.

Vůz má podle Veroniky Kubešové instalované nejnovější asistenční systémy, které zajišťují bezpečnost cestujících na palubě i dalších účastníků silničního provozu. " Je také vybaven systémem stabilizace proti nadměrnému klopení. Pomocí GPS a kamer systém porovnává rychlost vozidla s dopravními předpisy a při překročení rychlosti dává vizuální i zvukovou zpětnou vazbu," uvedla.

Třídveřový Mercedes-Benz eCitaro G je pokračováním úspěšné řady městských autobusů Citaro, které slouží ve veřejné dopravě po celém světě. Nový model splňuje požadavky moderních měst na čistou, tichou a efektivní dopravu s nulovými emisemi, dodala Kubešová.

Městská firma PMDP provozuje přes 300 tramvají, trolejbusů a autobusů, z 98 procent nízkopodlažních. Obsluhuje 48 linek o celkové délce 587 km. Elektrických vozů - tramvají a trolejbusů - už má město dvě třetiny.

(čtk)

Foto: Daimler Buses

spinner