Nová služba ČD

ČD spouštějí oficiální mobilní aplikaci „Můj vlak“

ČD spouštějí oficiální mobilní aplikaci „Můj vlak“

PRAHA (1.11.) – České dráhy připravily speciální aplikaci „Můj vlak“ pro chytré mobilní telefony a tablety s operačními systémy Android a iOS, která umožní komplexní odbavení cestujících využívajících vlaky ČD. Kromě běžných funkcí jako je hledání spojení nebo nákup jízdenek v ní najdou palubní portál s průběžnými informacemi o jízdě vlaku, přestupech ve stanicích nebo o výlukách a mimořádnostech na tratích. Výhodou aplikace je také možnost hledání jízdních řádů off-line, a to včetně spojení do zahraničí.

„Nemusíte jít do hlavní haly a dívat se tam na jaký vlak přestupujete, ale rovnou vás s předstihem informuje, na jaký peron máte jít," informoval spoluautor aplikace Roman Menc. Vyhledávat spojení umí aplikace jak v režimu připojení k mobilním datům, tak offline. To lze využít v případě slabého signálu či v zahraničí, nebo pokud cestující nechtějí být připojeni na internetu, uvedly ČD. Nevýhodou offline vyhledávání je, že stáhnuté balíčky dat českého i zahraničních jízdních řádů nemusí být aktualizovány o výluky nebo mimořádné situace na trase.

Aplikace je dostupná pro zařízení s operačními systémy Android a iOS. Pro Windows Phone a Blackberry bude k dispozici na přelomu let 2015 a 2016, uvedl dopravce. Platit za nakoupené jízdenky mohou uživatelé prostřednictvím platební karty, virtuálním kontem PaySec nebo pomocí aplikace MasterCard Mobile. Do budoucna dopravce plánuje vlastní předplacený kreditový systém, který má být výhodný i pro krátké cesty, kdy jízdenka stojí v řádu korun.

České dráhy denně přepraví na půl milionu lidí, zhruba 40 tisíc návštěvníků denně navštíví internetové stránky Českých drah. Zavedením nové mobilní aplikace chce dopravce oslovit zejména ty cestující, kteří využívají služeb ČD pravidelně.

(tj/čtk)

spinner