​Český železniční průmysl může zabojovat o dodávky vlaků pro Itálii

​Český železniční průmysl může zabojovat o dodávky vlaků pro Itálii

Český železniční průmysl může zabojovat o dodávky italských regionálních vlaků v hodnotě 800 milionů eur. Jedná se o investici do nákupu nejméně 150 bezemisních vlakových souprav, které nahradí stávající letité elektrické a dieselové jednotky zejména v jižní části země. Počítá se přitom s obnovou vozového parku regionálních a příměstských vlaků s cílem snížit průměrné stáří prostřednictvím nákupu nových souprav na elektrický a vodíkový pohon.

„Do roku 2026 má jít o 53 vlaků, které nahradí stejný počet stávajících vozidel, a zároveň o 100 nově navržených souprav vyvinutých z recyklovatelných materiálů a pokrytých fotovoltaickými panely. Investice bude realizována s podporou veřejných financí a částka ve výši 800 milionů eur na pořízení nových vlakových souprav bude směřovat především do regionů jižní Itálie,“ uvedla Marie Vopálenská, generální ředitelka Asociace podniků železničního průmyslu ČR (ACRI).

Právě možná účast českých výrobců železniční techniky na této zakázce bylo jedním z témat mise Asociace podniků železničního průmyslu ČR do Milána, Říma a Bari, která se uskutečnila ve dnech 18. - 21. března 2024 v rámci Projektů ekonomické diplomacie Ministerstva zahraničních věcí ČR. Cesty se zúčastnili zástupci členských firem ACRI - Škoda Group, CZ LOKO, AMiT, DAKO-CZ a MSV Elektronika.

Itálie je klíčovým trhem pro český železniční průmysl

Možnost účasti českých podniků na dodávkách nových regionálních vlaků navazuje na další obchodní aktivity, které naše firmy na apeninském poloostrově dlouhodobě úspěšně rozvíjejí.

Například Škoda Group se aktuálně v Itálii podílí na zakázkách za více než 250 mil. EUR. Jedná se například o dodávky nových tramvají pro severoitalské město Bergamo, dále o dodávky vozů pro noční vlaky či o zakázku na 112 trolejbusů pro italský Janov, kterou Škoda Group realizuje společně s výrobcem Solaris.

Vedle Škoda Group působí v sektoru italské drážní dopravy i další české firmy. Například společnosti AMiT se daří v posledních letech razantně navyšovat prodeje své elektroniky a systémů na italském trhu. Také pro výrobce brzdových systémů společnost DAKO-CZ má italský trh velký potenciál. Švýcarské společnosti Stadler dodává brzdové komponenty do čtyřvozových souprav FLIRT pro italský region Valle d´Aosta a také spolupracuje na projektu s názvem Ferrovie Appulo Lucane (FAL) na dodávku DMU a BMU jednotek. Zároveň DAKO-CZ podepsalo v minulém roce na veletrhu Expo Ferrovaria smlouvu s italskými železničními opravnami Cosmef WM.

(lan)

Foto: ACRI

spinner