23.12. – Správa železniční dopravní cesty (SŽDC) vypsala tendr na modernizaci vlakového nádraží v Českých Budějovicích. Práce začnou v polovině roku 2020, nová bude střecha i fasáda. Uvedl to generální ředitel SŽDC Jiří Svoboda. Předpokládaná hodnota zakázky je podle mluvčího SŽDC Marka Illiaše 540 milionů Kč.
Aktuálně
23.12. – Od ledna příštího roku se rozšíří zákaz předjíždění pro kamiony nad 12 tun. Platit bude bez ohledu na situaci v provozu celkem na 145 kilometrech dálnic D1, D5, D8 a D11. Dosud se zákaz vztahoval jen na 29 kilometrů na D1 a D8. Informovalo o tom ministerstvo dopravy. Přes zimu navíc vedle toho platí dočasný zákaz na části dálnice D1 na Vysočině, který se vyhlašuje pouze při špatném počasí nebo hustém provozu. Dopravcům vybírání kritických úseků nevadí, uvítali by však raději proměnlivé zákazy.
23.12. – Společnost se již potřetí zařadila mezi nejvíce odpovědné společnosti v ratingu TOP Odpovědná firma roku. Jedná se o nejprestižnější ocenění v oblasti udržitelného podnikání a odpovědného chování firem.
20.12. - Nové přímé vlakové spojení mezi městy, komfortnější cestování, více rychlíkových spojů, systém jedné jízdenky (one ticket) nebo budování hustší sítě stanic pro vozidla s alternativními palivy, to je ve zkratce seznam novinek v rezortu dopravy pro rok 2020. Novinky jsou navržené tak, aby byly změny byly co nejvíce přátelské k občanům a usnadnily tak cestování všemi dopravními prostředky.
20.12. - Jihomoravský kraj dnes uzavřel smlouvu se Škodou Transportation na dodávku 37 elektrických vlaků za 6,65 miliardy Kč. Jde o typ, kterému se přezdívá Panter a České dráhy ho již provozují jak ve verzi pro osobní vlaky, tak pro rychlíky. Výrobce předpokládá, že všechny vlaky dodá v roce 2022 a od roku 2023 mají jezdit na linkách z Brna do Tišnova, Břeclavi, Letovic a Křenovic. Podle náměstka hejtmana Romana Hanáka se podařilo uzavřít pětiletý proces.
20.12. – Poptávka po doručování koncovým zákazníkům internetových obchodů v Rakousku a východní Evropě dlouhodobě roste. Divize Home Delivery společnosti Gebruder Weiss, jejíž výsledky tento trend odráží, překonala v prosinci hranici jednoho milionu doručených zásilek. Do konce letošního roku odhaduje, že celkově doručí přes 1,1 milionu zásilek, což představuje meziroční růst 24 procent.
20.12. – V České republice je v posledních letech trendem nakupování vánočních dárků na poslední chvíli, ale s ním je spojená také nejistota kupujících, zda své dárky dostanou z e-shopu včas. Efektivní řešení letos poprvé nabízí společnost Liftago, která se zprvu zaobírala pouze smluvní přepravou osob.
20.12. – ŽELEZNIČNÍ DOPRAVA – Od změny jízdních řádů 2019/2020 provozují švýcarské dráhy SBB Cargo International dopravu mezi Nizozemskem a Itálií ve vlastní režii. Stalo se tak po založení dceřiné společnosti SBB Cargo Nederland se sídlem v Rotterdamu. Švýcarské nákladní dráhy si od tohoto opatření slibují zlepšení kvality na celé ose Nizozemsko–Itálie, protože přejímají plánování a provoz vlaků a jsou méně závislé na třetích stranách. Zpočátku jsou nasazeni strojvůdci od SBB Cargo Deutschland, ale později nizozemská dceřiná společnost počítá s tím, že zaměstná vlastní strojvůdce na místě. Vedením SBB Cargo Nederland byl pověřen Freek Hilkemeijer, který má v řízení železnice 20 let zkušeností. Do roku 2013 byl mimo jiné manažerem provozu a kvality u HTRS Nederland a od roku 2014 řídí vlastní firmu Rail Competence.
20.12. – Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) předběžným opatřením prozatím zakázal Dopravnímu podniku hlavního města Prahy (DPP) uzavřít plánovanou akcionářskou smlouvu a založit společný podnik k rozvoji stanice metra Nádraží Holešovice. Vyplývá to z textu středečního rozhodnutí antimonopolního úřadu. DPP chtěl spolupracovat s firmou Nové Holešovice Development ovládanou skupinou Karlín Group. Podnět k ÚOHS proti tomu podala realitní skupina CPI Property Group miliardáře Radovana Vítka.
19.12. - Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) dnes zprovoznilo stavbu silnice I/11 Ostrava, prodloužená Rudná – hranice okresu Opava. Nová čtyřpruhová komunikace výrazně přispěje ke zvýšení bezpečnosti silniční dopravy, zlepšení dopravní obslužnosti, zkvalitnění životního prostředí v Ostravě a podpoře investic v celém regionu.