II. železniční koridor

ČD připravují modernizaci nádraží v Bohumíně

Rekonstrukci nádraží v Bohumíně na Karvinsku připravují České dráhy v souvislosti s modernizací II. železničního koridoru Břeclav-Petrovice u Karviné. „Po vydání stavebního rozhodnutí necháme zpracovat projekt a stavba by mohla být zahájena už v příštím roce,“ uvedl na konci března Otakar Smejkal z olomoucké stavební správy Českých drah. Termín zahájení rekonstrukce důležitého dopravního uzlu však bude záviset především na objemu financí, který ČD budou mít na dokončení modernizace koridoru k dispozici. Podle Otakara Smejkala není vyloučeno ani to, že by nevyhovujícím bohumínským nádražím mohly vlaky projíždět až do konce roku 2004. Naopak ještě letos by měly České dráhy přistoupit k rekonstrukci nádraží v Ostravě-Svinově. Stavba je součástí projektu modernizace úseku Studénka-Ostrava, který si dohromady vyžádá asi tři miliardy Kč. Ve Svinově, z něhož se stane ostravské hlavní nádraží, budou železničáři budovat podchody k nástupišti, eskalátory a nová kolejiště. Modernizace se dočká i zabezpečovací zařízení. Druhý železniční koridor je stejně jako dálnice D47 součástí VI. transevropského multimodálního tranzitního koridoru, který spojuje sever a jih Evropy. Celkem si modernizace koridoru, který spojuje Břeclav, Přerov, Ostravu a Petrovice u Karviné, vyžádá náklady přesahující 34 miliard Kč. Podle harmonogramu by práce měly být hotovy do konce roku 2003. O dva roky později by měly jezdit vlaky po nové trati i mezi Přerovem a Českou Třebovou. (čtk)

spinner