19. dubna 2001
Celkem 225 miliónů X hodlají Maďarské státní dráhy Magyar Ilamvasutak (MÁV) v letošním roce investovat do zlepšení infrastruktury a modernizace vozového parku. Vedení MÁV na konci března oznámilo, že tento záměr hodlá financovat jak ze státního rozpočtu, tak i prostřednictvím úvěrů a z podpůrných fondů Evropské unie. V rámci modernizace budou postupně na standard evropského tranzitního koridoru zrekonstruovány železniční tratě Budapešť-Cegled-Szolnok a Budapešť-Hegyeshalom, která vede k rakouské hranici. Na jejich rekonstrukci se bude finančně podílet i Evropská unie, která drahám poskytne prostředky z fondu ISPA. Na rekonstrukci tratí Budapešť-Ujszazs-Szolnok a Budapešť-Szob poskytne úvěry Evropská investiční banka. Investiční program obnovy vozového parku MÁV pro letošní rok předpokládá nákup 35 lokomotiv, sto nákladních a 150 až 200 nových osobních vozů. V příštím roce bude program modernizace a rozšiřování vozového parku pokračovat a vedení drah počítá s tím, že si na nákup vozů vezme úvěr od Evropské banky pro obnovu a rozvoj. Vedení MÁV rovněž plánuje, že mezi nádražím Nyugati (městská část Pešť) a budapešťským mezinárodním letištěm Ferihegy vybuduje vysokorychlostní trať. Tento projekt si vyžádá investice ve výši 57 až 75 miliónů X.