26.6. – Koordinace přípravy výstavby vysokorychlostních tratí v regionu střední Evropy, spolupráce v oblastech kosmických aktivit a ITS a čistá mobilita. To budou hlavní dopravní témata předsednictví České republiky v rámci Visegrádské skupiny, které začíná už 1. července. Na jednání ministrů dopravy států V4 ve Vysokých Tatrách je minulý týden kolegům ze Slovenska, Maďarska a Polska představil náměstek ministra dopravy Václav Bernard.
Aktuálně
26.6. – Spolek Nebourat v sobotu na pražské Výtoni vyzval ministra dopravy Martina Kupku, aby neboural tamní železniční most přes Vltavu. Argumentem pro zachování mostu je podle spolku to, že je to kulturní památka, která utváří pražské panorama s výhledem na Vyšehrad. Namísto zbourání mostu podporuje iniciativa jeho opravu moderními metodami, řekla novinářům na happeningu spolku členka jeho předsednictva Ina Koldová. Kupka dříve uvedl, že chce o dalším postupu rozhodnout do konce roku.
26.6. – Ministr dopravy Martin Kupka zahájil spolu s ředitelem Ředitelství vodních cest Lubomírem Fojtů a starostou Čelákovic Josefem Pátkem provoz dvou nových veřejných přístavišť – plovoucího mola pro přistávání osobní lodní dopravy a mola pro malá rekreační plavidla do délky 20 m. Čelákovice se tak zařadily do sítě veřejných přístavišť, kterou v rámci podpory rekreační plavby intenzivně buduje Ředitelství vodních cest ČR. Zároveň jsou prvním veřejným přístavištěm malých plavidel ve Středočeském kraji.
25.6. – Letiště Praha začalo hledat nového strategického partnera pro svou dceřinou společnost Czech Airlines Technics (CSAT). Cílem je podle letiště zvýšení tržní konkurenceschopnosti firmy, která provádí těžkou i lehkou údržbu a opravy letadel. Informovalo o tom Letiště Praha. Forma partnerství by podle něj měla vzejít z jednání a nabídek.
25.6. – České dráhy nasadily na trať Olomouc – Uničov – Šumperk tři nejnovější třívozové soupravy RegioPanter. K předání trojice jednotek došlo na začátku týdne, poté na ně byly umístěny polepy Olomouckého kraje. Další jednotky RegioPanter řady 640, jejichž výrobcem je Škoda Group, budou přicházet ve druhé polovině roku a na začátku roku 2024, celkově jich v Olomouckém kraji bude jezdit na tratích v elektrické trakci 27. Jednotka RegioPanter druhé generace má kapacitu 234 míst a nabízí vše, co odpovídá standardům moderního cestování v regionální dopravě 21. století.
25.6. – Na pražském Branickém mostě mezi stanicemi Radotín a Krč přibude nová železniční kolej a most tak bude dvojkolejný. Cílem je zvýšit počet vlaků, které po mostě mohou projet. Zároveň bude most kompletně opraven. Práce začnou 1. července a potrvají 13 měsíců. Náklady jsou zhruba 2,15 miliardy korun. Uvedl to mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.
24.6. – České dráhy investují do svého vozového parku do roku 2035 zhruba 160 miliard korun. Za posledních deset let to bylo 50 miliard korun. V regionální dopravě staví podnik na elektrických a dieselových vlacích, jichž mají nyní objednaných přes 200. Pro Moravskoslezský kraj pořídí i vlaky bateriové, řekl včera v Táboře na konferenci Budoucnost regionální železnice náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
24.6. – Vzájemný respekt, otevřenost a vstřícnost za budoucí rozvoj obou stran včera podpisem memoranda o spolupráci uzavřeli zástupci Letiště Praha a Městské části Praha 6. Společně chtějí řešit a optimalizovat zejména vlivy, které jsou způsobené provozem letiště a zlepšovat životní podmínky a prostředí, na něž má provoz na letišti vliv.
24.6. – Jednou z pravidelných akcí, které společnost MAN Truck & Bus připravuje pro své zákazníky v České republice a na Slovensku, je MAN Liga. Aktuální ročník soutěže o nejvýkonnějšího řidiče MAN probíhal od 17. dubna do 31. května a zúčastnilo se ho 17 řidičů v Čechách a na Moravě a 15 řidičů na Slovensku na tahačích MAN TGX třetí generace. Zastupovali 32 dopravních společností a každý z nich najel během trvání soutěže přibližně 10 000 až 18 000 kilometrů. A to jsou vzdálenosti, na kterých zaručeně prokáží zručnost i vůli měřit se se svými profesionálními kolegy.
23.6. – Národní ekonomická rada vlády (NERV) nechce šetřit na investicích do dopravní infrastruktury, podpořila proto dlouhodobý strategický plán investic ministerstva dopravy. Kromě dopravy se rada včera věnovala také regionální politice, v níž by podle rady měla jednotlivá ministerstva více spolupracovat. Novinářům to po jednání řekl koordinátor NERV David Havlíček. Dalším tématem byla také efektivita veřejné správy.