20.12. – Největší český výrobce dieselelektrických lokomotiv CZ LOKO objednal dalších 50 nových generátorů od společnosti Innomotics. Padesátka nových generátorů doplní více než 1300 již provozovaných generátorů Innomotics. Synchronní generátory 1FC2 v osové výšce 560 mm a výkonu 1000 kVA vyrobí odborníci v Drásově na Tišnovsku, kde sídlí jeden ze 4 českých závodů skupiny Innomotics, předního celosvětového dodavatele elektrických strojů a velkých pohonů.
Aktuálně
20.12. – V době, kdy e-commerce v Česku zažívá dynamický růst a logistika se stává klíčovým faktorem úspěchu online prodejců, vstupuje na scénu společnost Fulfillment.cz. Tento hráč přináší řešení v podobě vlastního skladového management systému (WMS) a unikátního QR kódového systému, které mají za cíl zefektivnit a zprůhlednit logistické procesy e-shopů. Společnost zároveň nabízí široké možnosti integrací, flexibilitu v obalových materiálech a globální síť dopravců, což e-shopům umožňuje snadnou expanzi na zahraniční trhy.
19.12. – Ředitelství silnic a dálnic připravuje na příští rok na území Středočeského kraje řadu významných stavebních akcí. Některé z nich přiblížil Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace ŘSD pro Středočeský kraj a Kraj Vysočina.
19.12. – V minulých týdnech převzala Armáda České republiky nové tahače Scania R660 A6×4 s návěsy Goldhofer MPA 5, určené pro přepravu vojenské techniky, které nahrazují zastaralá vozidla, čímž zvyšují kapacity a flexibilitu logistických operací. „Scania se může pochlubit více než 100letou historií v oblasti obranného průmyslu. Od 90. let 20. století jsme prodali 10 000 vozidel a 4 500 motorů pro obranné účely. Velmi nás těší, že vozidla Scania uspěla také ve výběrovém řízení Armády ČR a věříme, že budou spolehlivě plnit náročné úkoly.“ řekl Petr Smola, zodpovědný za prodej speciálních vozidel ve Scania ČR.
19.12. – Vánoce 2024 budou pro mnohé konzumenty oblíbených vánočních čokoládových kolekcí jiné. Někteří výrobci se totiž rozhodli reagovat na skokový růst cen kakaa tím, že zjednoduší tradiční balení čokoládových figurek. Místo obvyklého provázku na přichycení háčku nyní figurky obsahují již pouze ten háček – a to vše kvůli snaze udržet cenu dostupnou pro spotřebitele. Tento krok přichází ve chvíli, kdy evropská legislativa připravuje další zásadní změny v dodavatelských řetězcích. Nařízení o odlesňování (EUDR), jehož implementace byla nově odložena na leden 2026, má za cíl zastavit globální odlesňování způsobené výrobou klíčových komodit včetně kakaa.
19.12. – Správa železnic vyhlásila veřejnou zakázku, jejímž cílem je najít projektanta pro rychlé železniční spojení, které navazuje na vysokorychlostní trať Moravská Brána, a to od Ostravy ke státní hranicí s Polskem. Zahájení projektových prací se předpokládá v polovině příštího roku.
19.12. – Nová jednotka v rámci ARETE Parku Rokycany I byla dokončena a předána k užívání nájemci, společnosti Safran Cabin CZ, přednímu výrobci interiérů letadlových kabin. Jednotka je součástí druhé haly parku, jejíž celková pronajímatelná plocha přesáhne 15 000 metrů čtverečních. Celková hodnota aktiv ve správě fondu ARETE Industrial vzrostla na více než 300 milionů eur.
19.12. – Jubilejní 30. slavnostní ceremoniál soutěže Exportér roku opět ocenil nejlepší české exportéry. Pražská strojírna a.s. se umístila na druhém místě s 52,15% růstem vývozu v roce 2022–2023. Patří tedy mezi nejlepší středně velké exportéry, což je v aktuální globální ekonomické situaci pro firmu velmi cenným uznáním.
18.12. – Řidičům se v úterý 17. prosince dopoledne otevřelo 48 kilometrů nového úseku dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Cestu mezi Prahou a Pískem má zkrátit minimálně o 20 minut. Dálnice uleví obcím, kterými se dříve projíždělo. Dostavba D4 je prvním dopravním projektem, který v Česku vznikl spoluprací soukromého a veřejného sektoru (tzv. PPP projekt). Sdružení Via Salis novou část dálnice postavilo za 43 měsíců, během nichž vybudovalo 32 kilometrů nové komunikace a dalších 16 kilometrů starších úseků opravilo. Firma se bude 25 let starat o její provoz, pak dálnici předá státu. Stát jí za to zaplatí 17,8 miliardy korun.
18.12. – Stavební společnost GJW Praha využije při modernizaci české železniční infrastruktury vlastní lokomotivy EffiShunter 1000, když u jejich výrobce CZ LOKO koupila hned tři. Do jejich výbavy patří i evropský zabezpečovač ETCS, který bude už od ledna povinný na nejvytíženějším železničním koridoru, postupně pak na všech hlavních tratích v zemi.