Valná hromada Svazu dopravy ČR

Dopravní resort potřebuje větší stabilitu

Dopravní resort potřebuje větší stabilitu

Znovuzvolením dosavadního prezidenta Svazu dopravy ČR Jaroslava Hanáka skončila v předposlední únorový den volební valná hromada tohoto svazu, který sdružuje zaměstnavatele z dvanácti dopravních oborů. Dohromady zaměstnávají 75 tisíc pracovníků. Jedním z hlavních závěrů jednání byl požadavek na stabilizaci resortu dopravy, kde se za uplynulých pět let vystřídalo deset ministrů, řada náměstků a ředitelů sekcí.

„Personální změny jsou tak rychlé, že většinou nemáme s kým projednávat problémy dopravy, které je potřeba řešit z dlouhodobého hlediska,“ upozornil prezident Svazu dopravy ČR Jaroslav Hanák, který je současně prezidentem Svazu průmyslu a dopravy ČR. Jako jedno z řešení stabilizace resortu navrhuje opatření, aby ministr dopravy byl z nejsilnější vládní politické strany.

Tématem jednání byla i dopravní infrastruktura a příprava výstavby silnic a dálnic. „Obávám se, že letos nebude zahájena výstavba ani jednoho kilometru dálnic,“ upozornil Jaroslav Hanák na slabou připravenost staveb. Zmínil i problematiku mýtného systému a upozornil na některá prohlášení, že by se od roku 2017 měl převzít slovenský model výběru mýtného. „Není možné předem prohlašovat, že přebereme systém mýtného jako na Slovensku, který je nekvalitní a stojí polovinu nákladů. Současný systém vychází levněji, náklady se pohybují mezi šestnácti až osmnácti procenty,“ uvedl Jaroslav Hanák. Ostře odmítl zavedení minimální mzdy v Německu vztahující se i na dopravní společnosti a další české firmy, které tam mají své pracovníky.

(pat)

spinner