ČR/Rakousko

Memorandum počítá s rychlejším spojením Prahy a Vídně

Memorandum počítá s rychlejším spojením Prahy a Vídně

VÍDEŇ (15.2.) – Dohoda o spolupráci v železniční dopravě na trati Praha – Brno – Vídeň, kterou podepsal český ministr dopravy Dan Ťok se svým rakouským protějškem Aloisem Stögerem, počítá s tím, že do deseti let se doba jízdy mezi oběma hlavními městy zkrátí na tři hodiny a čtyřicet pět minut. Společným cílem obou zemí je poskytnout cestujícím vysoký cestovní komfort, zkrátit čas jízdy a zvýšit tak atraktivitu železniční dopravy.

„Zavazujeme se zkrátit jízdní dobu z Prahy do Břeclavi o patnáct minut na tři hodiny. Docílíme toho dokončením železničních uzlů a modernizací doposud nerekonstruovaných traťových úseků. Rakousko se obdobně zavázalo modernizovat svou infrastrukturu. Výsledkem bude, že se z Prahy do Vídně cestující dostanou o pětadvacet minut rychleji než dnes,“ říká ministr Dan Ťok.

V Rakousku se během následujících deseti let předpokládá zprovoznění velkých infrastrukturních projektů. „Rok 2024 bude jedním z velkých milníků rozvoje naší železniční dopravy, protože dojde ke zprovoznění nových vysokorychlostních úseků na Jižní dráze z Vídně do Grazu a Villachu,“ sdělil po jednání rakouský ministr Alois Stöger.

Uzavřená Dohoda nejen přispěje k dalšímu zrychlení spojení Praha – Vídeň, ale také vytvoří podmínky pro přímou návaznost tohoto spojení dále směrem na jih. Obě země budou pokračovat v modernizaci dalších částí železniční infrastruktury, které zlepší kvalitu cestování až do Grazu.

Dohoda počítá i s rychlejším propojením Čech a Horního Rakouska. Po dokončení IV. tranzitního železničního koridoru by se jízdní doba z Prahy do Lince přes České Budějovice měla zkrátit o hodinu na méně než čtyři hodiny. Společným zájmem Česka a Rakouska je také vytvořit odpovídající nabídku vlaků s možností přestupu v Linci ve směru do jihozápadní Evropy.

(tj)

spinner