​Hapag-Lloyd a UASC vytvoří páté největší rejdařství na světě

​Hapag-Lloyd a UASC vytvoří páté největší rejdařství na světě

Koncem srpna se v Hamburku sešlo na výroční valné hromadě více než 300 akcionářů rejdařství Hapag-Lloyd (představujících téměř 94 procent všech hlasovacích podílů), před kterými vystoupil předseda představenstva tohoto rejdařství Rolf Habben Jansen. Byla to první valná hromada od 6. listopadu loňského roku, kdy došlo k předložení nabídky na převzetí UASC. Habben Jansen informoval o hospodářských výsledcích za rok 2015, detailně se však věnoval především plánované akvizici. Spojení sil obou rejdařství je pro Hapag-Lloyd dalším strategickým krokem, zvláště po předchozí úspěšné integraci rejdařství CSAV. Hapag-Lloyd bude nejen větší a silnější, ale také „mezinárodnější“ a mnohem konkurenceschopnější.

UASC se od roku 2006 vyvinul z čistě regionálního rejdařství v globálně působící kontejnerové rejdařství, kterému v aktuálním žebříčku světového trhu patří 11. místo s podílem 2,8 procenta. UASC provozuje po celém světě 185 zastoupení a pokrývá všechny hlavní trasy na osách východ – západ i sever – jih. Najíždí 275 přístavů. UASC disponuje flotilou 61 vlastních i pronajatých lodí včetně šesti nových obřích plavidel s kapacitou 18 800 TEU a jedenácti lodí s kapacitou 15 tisíc TEU. Jednotky UASC převzal před několika měsíci. Spojená flotila Hapag-Lloyd a UASC bude mít průměrné stáří 6,6 roku, průměrná přepravní kapacita lodí dosáhne 6600 TEU. Znamená to, že po sloučení obou rejdařství bude flotila celkově mladší než původní flotila Hapag-Lloyd. Průměrná velikost lodí bude o přibližně 30 procent větší než průměr dosahovaný dvacítkou největších kontejnerových rejdařství světa a o 90 procent větší oproti globální kontejnerové flotile. Společná flotila bude mít přepravní kapacitu přes 1,6 milionu TEU. Tržní podíl dosáhne sedmi procent, což Hapag-Lloyd/UASC zajistí páté místo v žebříčku globálních kontejnerových rejdařství.

„Díky fúzi získáme do flotily velkokapacitní kontejnerové lodě, které dosahují výrazně nižších jednotkových přepravních nákladů na kontejner. Ještě před zahájením rozhovorů o spojení s UASC jsme dospěli k jednoznačnému přesvědčení, že Hapag--Lloyd potřebuje vstoupit do největšího segmentu. Nejnovější přírůstky ve flotile UASC jsou dostatečné, takže nemusíme v následujících letech investovat další prostředky do velkokapacitních kontejnerových lodí. Žádné další objednávky nejsou aktuálně ve hře, trh trpí nadbytkem přepravních kapacit,“ řekl Habben Jansen. Integrace UASC přinese značný synergický efekt (minimálně 400 milionů USD), zvýší efektivitu využívání zdrojů, vylepší optimalizaci sítě a posílí hodnotu Hapag-Lloyd na trhu. Sloučení musí ještě schválit příslušné antimonopolní úřady.

Tomáš Johánek

spinner