Německo

Hapag-Lloyd uvedla do provozu obří kontejnerovou loď

Německé rejdařství Hapag-Lloyd v březnu v přístavu Bremerhaven pokřtilo novou obří kontejnerovou loď Bremen Express. Kmotrou mohutné, 335 metrů dlouhé lodi o přepravní kapacitě 8749 TEU byla Hilde Herwigová, manželka prezidenta brémské spedice Röhlig Thomase W. Herwiga.

Po zařazení plavidla Bremen Express do služby se flotila rejdařství rozrostla na 142 kontejnerových lodí s celkovou přepravní kapacitou více než 514 tisíc TEU; sedm z nich patří do „obří“ třídy s kapacitou 8750 TEU. Dalších patnáct lodí Hapag-Lloyd objednal u jihokorejské loděnice Hyundai Heavy Industrie. Již letos převezme plavidlo Kuala Lumpur Express,

v příštím roce další dvě a v letech 2010 a 2011 po šesti nových jednotkách.

Hapag-Lloyd je jedním z pěti největších kontejnerových rejdařství světa. Posilováním přepravních kapacit reaguje na růst poptávky po přepravě kontejnerizovaného zboží v mezinárodním obchodu. Podle poslední prognózy výzkumného ústavu Global Insight by měl celosvětový objem kontejnerové přepravy vzrůst z loňských 110 milionů do roku 2012 na 153 milionů TEU. Kontejnerová doprava poroste sedmiprocentním tempem, tedy téměř dvakrát rychleji než světový obchod (3,7 procenta ročně).

Bremen Express představuje absolutní špičku třídy kontejnerových plavidel. Klasifikační společnost Germanischer Lloyd jí udělila klasifikaci Environmental Passport za mimořádně ekologický provoz.

Hapag-Lloyd loni jako první rejdařství snížil průměrnou rychlost svých lodí s cílem snížit spotřebu paliva a tím i celkovou úroveň škodlivých emisí. I když Bremen Express dokáže vyvinout rychlost až 25 uzlů (kolem 46 km/h), bude se pohybovat hospodárnější rychlostí kolem 20 uzlů. Snížení rychlosti o dvacet procent se na spotřebě hlavního motoru o výkonu 93 500 k projeví úsporou o padesát procent. n

www.hapag-lloyd.com

Bremen Express v číslech:

Vlajka: Německo

Kapacita: 8749 TEU

Počet míst pro chladírenské kontejnery: 730

Délka: 335 m

Šířka: 43 m

Výška: 60,5 m

Výtlak prázdné lodi:

35 444 tun

Nosnost: 103 567 tun

Výkon hlavního motoru: 93 500 PS / 68 640 kW

Maximální rychlost: 25 uzlů (kolem 46 km/h)

Posádka: 24 mužů

Loděnice: Hyundai Heavy

Industries (Jižní Korea)

spinner