10. června 2010
Překlad zboží v krizí těžce postiženém přístavu Hamburk se vrací k růstu. V prvním čtvrtletí hlavní námořní brána pro český import i export již opět vykázala meziroční nárůst překladu – o 4,6 procenta na 28,6 milionu tun. Služby, které může českým zákazníkům nabídnout nejen přímo Hamburk, ale i další námořní přístavy tzv. Metropolitního regionu Hamburk, do nějž se řadí například Cuxhaven, Brunsbüttel, Kiel nebo Lübeck, jejich zástupci přiblížili na konci dubna na prezentaci v Muzeu Škoda Auto v Mladé Boleslavi.
„Už zase stoupáme,“ řekl na prezentaci Axel Mattern, zástupce pořádající společnosti Hafen Hamburg Marketing, jejíž české zastoupení prezentaci pro české partnery přístavu připravilo.
Největšího evropského provozovatele námořních terminálů, skupinu Eurogate, a její terminály v Hamburku i v dalších přístavech celé Evropy v Mladé Boleslavi představila Simone Mamierová. Mimo jiné přiblížila projekt rozšíření terminálu Eurogate v Hamburku. Během května by měla Eurogate uvést do provozu také nový počítačový model, který výrazně usnadní požadované kontroly kontejnerů směřujících do USA od roku 2012, řekla.
Kontejnerový terminál společnosti HHLA v Hamburku a jeho napojení s vnitrozemím prostřednictvím operátorů kombinované dopravy Metrans, Polzug a Transfracht přiblížil ředitel marketingu HHLA Container Terminals GmbH Volker Werner. Informoval mimo jiné o tom, že společnost v srpnu definitivně uzavře terminál Tollerort a převede jeho zaměstnance na kontejnerový terminál Burchardkai. K hlavním úkolům společnosti pro letošní rok podle něj bude patřit i rozvoj feederové dopravy a vybudování specializovaného centra feederové logistiky.
O aktivitách společnosti Rhenus v Hamburku a přístavu Cuxhaven, který Rhenus spravuje ve společném podniku s HHLA, informoval Oliver Fuhljahn z jeho divize přístavní logistiky. Cuxhaven podle něj stále více sází na služby automobilové logistiky. Letos plánuje překlad jednoho sta tisíc vozidel, i pro české zákazníky. Už v prvním čtvrtletí se jejich počet meziročně zvýšil více než dvojnásobně na více než 43 tisíc.
Baltský přístav Lübeck v Mladé Boleslavi představil Felix Klingbiel z marketingového oddělení přístavu. Ocenil, že služby přístavu využívá i Škoda Auto.
Bohatá diskuse
V bohaté diskusi po prezentaci se čeští hosté zajímali především o pokrok při prohlubování plavební dráhy dolního Labe, nové možnosti sledování zabezpečení kontejnerů, procedury skenování kontejnerů směřujících do USA a také o stanovisko podniků německého přístavního hospodářství k Rotterdamským pravidlům, nově upravujícím odpovědnost jednotlivých článků přepravního řetězce.
(spa)