12. srpna 2021, lan
12.8. - Ve středu 11. 8. proběhlo v prostorách jihlavského ICOMu setkání se zástupci Jihomoravského kraje pro oblast dopravy. Na setkání byly zástupcům prezentovány nové autobusy, které budou jezdit v oblasti Blanenska, Boskovicka a Vyškovska.
Setkání se účastnil náměstek hejtmana pro oblast dopravy Ing. Jiří Crha, vedoucí Odboru dopravy na Krajském úřadě Jihomoravského kraje Ing. Rostislav Snovický a také ředitel Integrovaného dopravního systému Jihomoravského kraje Ing. Jiří Horský. Při prezentaci se zajímali o samotnou společnost ICOM transport a o nasazení jejich autobusů v JMK. Zástupci Jihomoravského kraje si nové vozy mohli osobně prohlédnout, byly jim představeny technické specifikace a absolvovali testovací jízdu v hybridním autobusu.
ICOM transport od 1. 10. 2021 rozšíří působnost na oblast Jihomoravského kraje, kde se tak stane jedním z největších dopravců. Dopravu budou zajišťovat společnosti ČSAD Ústí nad Orlicí a TRADO-BUS, které jsou součástí koncernu ICOM transport.
V Jihomoravském kraji bude celkem jezdit 96 autobusů, z toho bude 6 hybridních.Roční nájezd se plánuje na téměř šest milionů kilometrů, čímž se koncern stane jedním z největších dopravců v JMK. Společnost vyhrála dopravní obslužnost tří větších celků: Oblast Boskovice, Blansko, oblast Vyškov a Slavkov a oblast Brno Rosice. Na dopravní pokrytí těchto oblastí pořídilo vedení celkem 57 zbrusu nových autobusů. Většinu tvoří autobusy značky Setra, šest je hybridních značky Mercedes-Benz Citaro. Čtyři hybridní autobusy budou připravené pro oblast Boskovice a Blansko, dva pak pro Brno - Rosice. Další oblasti se přidají v průběhu letošního a příštího roku, kde budou jezdit autobusy ze stávajícího vozového parku koncernu, které plně splňují veškeré požadavky JMK.
Jihomoravský kraj a ICOM transport se budou moci pyšnit tím, že jako první v České republice zavedou do reálného provozu hybridní vozy, a to značky Mercedes-Benz Citaro. Městský hybridní autobus se vzhledově nezměnil od světového bestselleru Citaro se spalovacím motorem. Je vybaven novým elektrohydraulickým servořízením, které umožňuje uspořit 8,5 procenta pohonných hmot oproti vozu se spalovacím motorem. Podstatou hybridního autobusu je využívání energie při brždění, která je pomocí elektrického generátoru přeměněna na elektrickou energii. Tu následně vozidlo využije k napájení pomocných zařízení nebo přímo pro vlastní pohon.
„Podílet se na významném kroku ve vývoji veřejné dopravy v přechodu k udržitelnému systému spolu s naším dlouhodobým zákazníkem a partnerem ICOM transport je pro nás velmi důležité,“ ocenil spolupráci Dirk Schmelzer, CEO EvoBus ČR, který je dodavatelem nových vozů. Kateřina Kratochvílová, předsedkyně představenstva ICOM transport, k tomu uvedla: „Naším cílem je maximální spolehlivost linek, spolehlivost autobusů a spokojenost našich cestujících za použití nových přístupů, pokud jde o aktivní sladění našich činností s ohledem na životní prostředí a zachování zdrojů.“
(lan)
Foto: ICOM transport