Nová tramvaj od Škody Transportation už jezdí v Ostravě s cestujícími

Nová tramvaj od Škody Transportation už jezdí v Ostravě s cestujícími

29.11. -Nová tramvaj od skupiny Škody Transportation určená pro Dopravní podnik Ostrava (DPO) již slouží obyvatelům a návštěvníkům moravskoslezské metropole. První z 35 kusů nových tramvají Škoda ForCity Smart Ostrava dnes zahájila zkušební jízdy s cestujícími. Moderní, bezpečné a komfortní vozidlo má za sebou úspěšné absolvování první etapy zkoušek v městském provozu, když najelo potřebných 20 000 kilometrů v režimu zkušebních jízd bez cestujících.

Novinku mezi tramvajemi v Ostravě čeká nyní 20 tisíc kilometrů zkušebních jízd s cestujícími. Jakmile budou splněny stanovené podmínky, může proběhnout schválení typu vozidla a následné převzetí DPO. „Nové plně nízkopodlažní tramvaje se s výjimkou prvních dvou kusů vyráběných v Plzni budou montovat v našem ostravském závodu a věřím, že budou všem cestujícím dobře sloužit. Tramvaj Škoda ForCity Smart Ostrava je nejdelší dvoučlánkovou tramvají, kterou jsme kdy vyrobili a aplikovali jsme na ni hned několik novinek. Ty zajišťují zejména vyšší komfort i bezpečnost pro cestující,“ sdělil Petr Brzezina, prezident skupiny Škoda Transportation.

Díky unikátnímu řešení se výrazně zvýšila pasivní bezpečnost chodců, a to díky nově tvarovanému čelu. „Cestující jistě ocení komfortní a moderní interiér a řidič tramvaje zase zcela nové stanoviště, které bylo včetně ovládacích prvků navrženo pro maximální pohodlí a bezpečnost. Jsem hrdý na to, že si Ostraváci vyrobí tramvaje vlastně sami sobě,“ doplnil Martin Bednarz, generální ředitel společnosti Škoda Vagonka. Nízkopodlažní tramvaje nabídnou kapacitu 60 míst k sezení a 140 míst k stání.

„Dojmy cestujících z jízdy novou tramvají jsou pro nás mimořádně důležité. Těšíme se na jejich postřehy. Myslíme si, že se mají na co těšit. Nový vůz nabízí hned pět nových vlastností: Má lépe zorganizovaný vnitřní prostor, širší uličku. Podvozek lépe uzpůsobený k dosahování vyšší rychlosti. Nabízí nižší vnitřní i vnější hlučnost, komfortnější pracoviště řidiče. A v neposlední řadě nejmodernější kamerový systém, který umožňuje nahlédnout do vozů našemu dispečinku online,“ uvedl generální ředitel a předseda představenstva DPO Daniel Morys.

Škodovácká vozidla pro Ostravu jsou 100% nízkopodlažní tramvaje, vybavené USB porty a plně klimatizované, což výrazně přispěje ke komfortu cestujících. Maximální provozní rychlost činí 80 km/h. Dalšími přednostmi vozidel jsou plně otočné podvozky a nízké nápravové tlaky, které jsou šetrné ke kolejovému svršku. Rychlý nástup a výstup cestujících umožní pět dvoukřídlých dveří. Tramvaje rovněž odpovídají nejnovějším evropským normám, včetně požadavků na nehořlavost použitých materiálů, na pevnost skříní vozidel či odolnost skříně vozidla proti nárazu. Délka vozu je 26,6 metru, maximální výška se spuštěným sběračem je 3,6 metru, váha prázdného vozidla je více než 36 t, plně obsazeného pak i 56 t. Maska vozu je navržena tak, aby svými tvary připomínala nohu těžební věže a odkazovala tak na historii Ostravy.

V tuto chvíli má DPO objednáno 35 kusů zhruba za 1,7 miliardy korun. Dalších 5 kusů je v opci. Po převzetí prvního vozu do ostrého provozu budou další tramvaje Škoda ForCity Smart Ostrava nasazovány v pravidelných intervalech.

(pav)

Foto: Dopravní podnik Ostrava

spinner