​Zeptali jsme se Ing. Daniela Adamky, prezidenta Asociace dopravních, spedičních a servisních společností středních Čech (ADSSS) a generálního ředitele Arriva Transport ČR, a. s.

​Zeptali jsme se Ing. Daniela Adamky, prezidenta Asociace dopravních, spedičních a servisních společností středních Čech (ADSSS) a generálního ředitele Arriva Transport ČR, a. s.

Asociace ADSSS slaví 30 let od svého založení, k čemuž blahopřejeme. Jak se za tu dobu změnila pozice svazu a jak vnímáte současnou komunikaci se státní správou a objednavateli dopravy na úrovni krajů?

Děkujeme za přání a jsme moc rádi, že takto můžeme už 30 let společně pracovat. Každé období má svá specifika, jednou se řeší stavy a mzdy řidičů, podruhé ceny nafty a plynu nebo i připomínky ke standardům kvality. Jsme proto rádi, že s námi třeba Praha a Středočeský kraj komunikují a že jsou ochotni naslouchat našim připomínkám a návrhům. To je asi hlavní posun.

V letošním roce dochází k výraznému zvyšování nákladů dopravců. Jak jsou kraje ochotné zvýšit původně vysoutěžené ceny za provozování konkrétních spojů, případně jak reagují na možnost omezování některých spojů?

Vzhledem k tomu, že členové našeho sdružení zajišťují dopravu převážně ve Středočeském kraji a v Praze, tak můžeme hodnotit hlavně je. Tam, kde je vysoutěženo, třeba MHD Praha, se postupuje podle smlouvy a nastavených mechanismů. U smlouvy se Středočeským krajem stále pracujeme se smlouvou o přímém zadání, kdy dochází každoročně k vyjednávání o nákladových položkách a předpokládaných tržbách.

Co podle vás veřejná autobusová doprava v současné době nejvíc potřebuje, aby bylo možné zajistit kvalitu služeb i do budoucna?

Z mého pohledu potřebuje zejména preferenci vůči individuální dopravě. Ať už vyhrazenými pruhy nebo chytrými křižovatkami, tím bude rychlejší a atraktivní pro každého z nás.

(lan)

Foto: Arriva

spinner