Siemens

Lokomotiva Siemens Vectron má první neomezené schválení k provozu

Lokomotiva Siemens Vectron má první neomezené schválení k provozu

PRAHA 17.7. – Nová generace interoperabilních lokomotiv Siemens Vectron, vyrobená dle nejnovějších norem a standardů TSI, získala definitivní schválení pro provoz v první evropské zemi, a to v Rumunsku. Předběžné schválení pro provoz již obdržela v Polsku a ve Švédsku. V Německu jsou ukončeny schvalovací jízdy a v Rakousku byly ukončeny zkoušky pro získání přístupu na dopravní cestu.

Návazně je v plánu i typové schválení v České republice. Homologace lokomotiv Vectron nyní probíhá ve Švýcarsku, v Itálii a v Nizozemsku. Lokomotiva Vectron úspěšně absolvovala měření tažné síly při zkušebních jízdách v Polsku a ve Švédsku. Mezi polskými městy Zawiercie a Varšavou bez problémů zvládla rozjezd vlaku s uhlím, který vážil zhruba 3 800 tun, a to do stoupání šesti promile. Při dalším testování se zátěží 4 000 tun se lokomotivě podařilo na trati bez stoupání dosáhnout rychlosti 15 kilometrů v hodině na dráze pouhých 200 metrů.

Testy byly provedeny se stejnosměrnou variantou lokomotivy Vectron s označením 193 951, která má hmotnost 80 tun a výkon 5 200 kW. Tuto lokomotivu využívá společnost DB Schenker Rail Poland ve zkušebním provozu, který je součástí právě probíhajícího schvalovacího procesu. Její sestru, s označením 193 952, nasazuje polská společnost PKP IC ke stejnému účelu mezi Varšavou a Krakovem, kde dopravuje IC vlaky. Tuto trať projíždí dvakrát denně s celkovým proběhem 1 250 kilometrů a dosahuje maximální rychlosti 160 kilometrů v hodině.

Lokomotiva Vectron ve Švédsku úspěšně překonala stoupání 10 promile v délce šesti kilometrů s nákladním vlakem, který vážil okolo 2 300 tun. Tato střídavá varianta lokomotivy Vectron s označením 193 923 o výkonu 6 400 kW dosáhla na stoupání konstantní rychlost 40 kilometrů v hodině bez potřeby pískování. Po úspěšném testování provozu v zimních podmínkách severního Švédska bylo lokomotivě uděleno předběžné schválení pro provoz na síti švédských železnic. Momentálně se lokomotiva využívá na tratích mezi Göteborgem, ležícím na západním pobřeží, a Sundsvallem ve středním Švédsku.

spinner