5. února 2004
V loňském roce se na českém trhu prodalo 3341 těžkých nákladních vozidel. První místo v této kategorii zaujala společnost Scania Czech Republic, s. r. o., která svým zákazníkům dodala celkem 566 vozidel, a obsadila tak téměř 17 procent českého trhu. V polovině ledna to oznámilo tiskové oddělení společnosti.
Ve srovnání s rokem 2002 se loni celkový prodej těžkých nákladních vozidel v České republice snížil o 11,5 procenta (v roce 2002 se na českém trhu prodalo 3773 vozidel). Tento vývoj se promítl i do výsledků prodeje společnosti Scania, který se meziročně snížil o 3,7 procenta.
„Výsledky, jichž jsme dosáhli v loňském roce, považujeme za úspěch především proto, že celkový pokles prodeje na českém trhu se u naší společnosti projevil pouze minimálně a zdaleka nedosahuje průměrné hodnoty,“ řekl v polovině ledna generální ředitel společnosti Scania Czech Republic Anders Grundströmer.
V segmentu použitých vozidel Scania loni v ČR prodala celkem 350 použitých vozidel, což oproti roku 2002 představovalo nárůst o 34,6 procenta.
Celkový obrat společnosti (včetně partnerů v servisní a prodejní síti) dosáhl 3,12 miliardy Kč. Ke konci loňského roku pracovalo ve firmě Scania Czech Republic (včetně partnerských firem) 361 zaměstnanců.
Loňský rok se pro českou pobočku Scania nesl také ve znamení soutěže o nejlepšího mladého evropského řidiče. Hlavním cílem soutěže YETD (Young European Truck Driver) byla propagace bezpečného silničního provozu. Byla vypsána pro řidiče profesionály do třiceti let, kteří si díky ní mohli nejen upevnit, ale i porovnat své teoretické znalosti a praktické zkušenosti s řízením nákladních vozidel. Další ročník soutěže se bude konat příštím roce.
Za deset let svého působení na českém trhu si švédský výrobce v ČR vytvořil pevnou pozici a patří k nejvýznamnějším dodavatelům těžké nákladní techniky. Disponuje i rozsáhlou servisní sítí (loni se rozrostla o dvě nová střediska – v Chebu a Vizovicích) a svým zákazníkům nabízí řa-du doplňkových služeb, řekl Anders Grundströmer.
V dubnu loňského roku se Praha stala třetím místem na světě, kde Scania otevřela nákupní pobočku, jejímž hlavním úkolem je aktivně vyhledávat nové dodavatele v regionu střední a východní Evropy.
(lan)