16. srpna 2007
České dráhy pokračují v preventivní kampani, která má veřejnost upozornit na nebezpečí spojená s neopatrným pohybem na železnici. Po plakátech s dětmi v podobě andělíčků nyní České dráhy začaly vylepovat další, tentokrát s vyobrazením hořícího muže zasaženého elektrickým proudem z vlakové troleje.
„Andělíčci mají upozornit především rodiče na nebezpečí, které může pro jejich děti představovat pohyb na železnici v místech, kde nemají co dělat. Zvolili jsme záměrně vizuálně přístupnou formu, nechtěli jsme šokovat, ale upozornit na to, co se může stát,“ uvedl Zbyněk Honys, ředitel odboru komunikace Českých drah. „Teď ovšem přicházíme s motivem hořícího muže pod trolejí a ten šokovat bude. Není ale jiná cesta. Stále se setkáváme s případy, že děti nebo mladé lidi, kteří vylezou na střechu vagonu, zasáhne elektrický výboj. Jen loni jich bylo devět!“ dodal.
Celkem se v České republice objeví v rámci preventivní kampaně 300 billboardů, 500 reklamních rámečků ve vozech Českých drah a dvacet plachet na vybraných nádražích. Součástí kampaně budou také besedy a další osvětové akce zaměřené na školní děti, které České dráhy připravují na počátek školního roku.
České dráhy se snaží upozornit na možná nebezpečí v prostředí železnice i jinak: ve spolupráci s Českým červeným křížem vydaly například brožurku Bezpečná železnice – První pomoc, určenou pro nejmenší děti a jejich rodiče. Ve vozech Českých drah se objeví také plakáty aktuální kampaně Drážní inspekce. České dráhy jsou rovněž partnerem projektu Bezpečné přejezdy, který stále pokračuje na internetových stránkách www.prejezdy.cz.
(jet)