Konkurence na železnici

LEO Express vyjel poprvé na trať do Ostravy s cestujícími

LEO Express vyjel poprvé na trať do Ostravy s cestujícími

PRAHA (13.11.) – Železniční dopravce LEO Express začal zatím jen zkušebně vozit cestující na trati mezi Prahou a Ostravou. Zde bude již třetím dopravcem po Českých drahách a firmě RegioJet. Podle mluvčího firmy Petra Kopáčka odpovídal počet prvních pasažérů LEO Expressu brzkému odjezdu z Prahy, souprava se vydala na svou první jízdu před pátou hodinou ranní. S cestujícími firma původně chtěla vyjet 7. listopadu, ale kvůli nesplněným podmínkám musela začátek zkušebního provozu o týden odložit.

Na vstup Leo Expressu reagoval konkurenční RegioJet podnikatele Radima Jančury oznámením změn v provozu svých vlaků. „Nově budou zajíždět do Třince, kde bude končit šest z osmnácti denních spojů,“ uvedl obchodní ředitel Jiří Schmidt. Trasu mezi pražským a ostravským hlavním nádražím by nově měly urazit o šest minut rychleji než dosud a 356kilometrovou vzdálenost ujet za 3 hodiny a 24 minut. Bude to ale na úkor zrušení několika zastávek. RegioJety už například nezastaví v pražské Libni a v Zábřehu na Moravě, v Ústí nad Orlicí budou stavět pouze dva spoje denně.

Ve zkušebním provozu posílá LEO Express na trať mezi Prahou a Ostravou dva páry vlaků za den, plánuje ho do pátku 16. listopadu. Poté bude Drážní úřad pokračovat ve schvalovacím procesu. Plný provoz se všemi 16 spoji denně chce Leo Express zahájit od platnosti nového jízdního řádu 9. prosince. Do 6. listopadu prodal Leo Express zhruba 1400 jízdenek. Protože ale 7. listopadu kvůli chybějícím technickým osvědčením nemohl vyjet, nabídl lidem přerezervování jízdy na jiný termín, nebo vrácení peněz. Podle Kopáčka si více než dvě třetiny zákazníků, kteří jízdné stornovali, nechalo hodnotu jízdenky přepsat do kreditového účtu pro budoucí využití. K hodnotě jízdného dopravce poškozeným slíbil navíc připsat další kredit v hodnotě zakoupené jízdenky jako odškodnění za komplikace.

LEO Express kromě provozu na trati mezi Prahou a Ostravou chystá vstup na další dálkové tratě v Česku, zejména z Prahy do Českých Budějovic a na trať mezi Prahou a Chebem. Do nákupu a vybavení vlaků chce v příštích pěti letech investovat 7,25 miliardy Kč.

(čtk)

spinner