30.5. – První várka nových trolejbusů Škoda 32 Tr pro dopravce Vilniaus viešasis transportas (VVT) brzy zamíří do Vilniusu. V tuto chvíli je smontováno 20 trolejbusů, přičemž 5 vozidel je zcela dokončeno a zbývajících 15 prochází zkušebním provozem a konečnými úpravami. První trolejbus má být do Vilniusu dodán v červnu, všech 20 vozidel bude na místě připraveno v srpnu. Dalších 20 vozidel je v současné době ve výrobě.
Aktuálně
30.5. – „Právě jsme vybrali zhotovitele rozsáhlé rekonstrukce silnice I/2, průtahu Říčan u Prahy, ulice Černokostelecké. Práce bychom chtěli zahájit nejpozději začátkem letních prázdnin a dokončit v příštím roce,“ uvedl večera Jiří Veselý ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic Středočeského kraje a Kraje Vysočina.
30.5. – Na válkou sužovanou Ukrajinu poputuje dvanáct starších autobusů. Jde o humanitární pomoc Středočeského kraje partnerské Kyjevské oblasti. Autobusy byly dnes v Libereckém kraji naloženy na vlak, který je odveze na Ukrajinu. Záměr odeslat do válkou postižené země dvanáct autobusů byl schválen loni na podzim zastupitelstvem Středočeského kraje.
29.5. – Efektivně spolupracovat na rozvoji všech segmentů vodíkového ekosystému v České republice, vytvářet a prosazovat podmínky pro budování a rozvoj konceptu „vodíkových údolí“, předávat si vzájemně zkušenosti, podílet se na tvorbě klíčových národních i regionálních strategických dokumentů či rozvíjet mezinárodní spolupráci v oblasti vodíkových technologií. I takové jsou cíle memoranda, které 28. května 2024 v Teplicích podepsali zástupci České vodíkové technologické platformy (HYTEP), Moravskoslezského Vodíkového Klastru, Vodíkové platformy Ústeckého kraje a Karlovarské agentury rozvoje podnikání.
29.5. – Letiště Praha se připravuje na silnou letní sezónu. Dle současných prognóz by jen o prázdninách mělo odbavit přes tři a půl milionu cestujících. Těm bude opět k dispozici osvědčené desatero pro hladký a bezproblémový průchod letištěm. Důraz je kladen zejména na včasný příjezd na letiště a využívání samoobslužných možností odbavení.
Pražská strojírna zaznamenala v roce 2023 opět rekordní tržby a přiblížila se k metě 600 milionů Kč
29.5. – Pražská strojírna, dceřiná společnost Dopravního podniku hlavního města Prahy, zveřejnila své auditované hospodářské výsledky za rok 2023. Tržby dosáhly historicky rekordní výše 582,6 milionu korun. Výsledek hospodaření před zdaněním činil 43 milionů Kč, vlastní kapitál vzrostl o 34,6 milionu Kč na 393,6 milionu Kč. Nárůst zaznamenala Pražská strojírna i u hodnoty EBITDA, která za rok 2023 dosáhla výše 86,2 milionu Kč.
29.5. – Po pravidelné kontrole stavu komunikace a následné dohodě se zhotovitelem proběhne reklamační oprava sjezdů a nájezdů v Mohelnici. Uvedl to Miroslav Mazal ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.
29.5. – Specialisté z Oldtimer oddělení značky, kteří pečují o historická vozidla značky Volkswagen Užitkové vozy, nalezli další poklad jménem Bulli. Po ohromující „polopásové lišce“, terénním vozidle Bulli se čtyřmi nápravami a pásovým pohonem dvou zadních náprav, představují nyní svého nejnovějšího automobilového jednorožce: vozidlo Bulli z roku 1955 upravené na drezínu, jemuž se v žargonu říká také „Klv-20“. Kombinace slov „bus“ a „železnice“ obvykle vyvolává představu nasazení autobusů jako náhrady železniční přepravy. Ale tento VW Bus, byť je to neuvěřitelné, jezdí po kolejích. Oldtimer divize ukáže toto neobvyklé vozidlo všem fanouškům na první akci „Bulli & Coffee“, která se uskuteční 2. června 2024 v Hannoveru u příležitosti Mezinárodního dne modelu VW Bus.
29.5. – Tunel Pohůrka u Českých Budějovic stejně jako 28,5 kilometru dálnice D3 silničáři zprovozní ve druhé polovině prosince letošního roku. Řidiči tak budou jezdit po nových částech dálnice od Tábora až po Kaplici na Českokrumlovsku. V tunelu Pohůrka by měla být maximální povolená rychlost 100 km/h. Stavba nebude kompletně hotová, bude se ještě dodělávat, řekl včera novinářům mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
28.5. – Ředitelství silnic a dálnic a Státní pozemkový úřad spolupracují během výstavby tuzemské dopravní infrastruktury. Obě státní instituce protínají pracovní působení během přípravy staveb při majetkoprávním vypořádání a následně se vzájemná jednání obnovují po dokončení stavebních projektů za účelem provedení komplexních pozemkových úprav. Uvedl to Miroslav Mazal ze Samostatného oddělení komunikace Ředitelství silnic a dálnic.