4. března 2004
Negativní vývoj loni nepostihl jen velké dopravce, ale i společnosti, které turistům nabízejí hlavně cesty za sluncem. Mírné omezování kapacit se nevyhnulo ani národnímu leteckému dopravci ostrova Mauricius. Díky přiměřené redukci mohl i přes snížení obratu za první pololetí fiskálního roku (do 30. září) vykázat zisk ve výši 1,1 miliónu €. Na konci ledna o tom v Praze informovala manažerka společnosti pro střední Evropu Marianne Raab.
Společnost s třicetiletou tradicí provozuje flotilu patnácti letadel (z toho pěti Airbusů 340–300), obsluhuje 27 destinací několika kontinentů a ročně na nejkrásnější pláže subtropického ostrova sopečného původu s 1,2 miliónu obyvatel přepraví kolem miliónu cestujících.
Po několika letech se loni podle honorárního konzula Mauricia v ČR Vladimíra Dolejše poprvé také mírně snížil počet českých návštěvníků, který se v posledních letech ročně zvyšoval v desítkách procent. Celkem si jich loni pobyt v laguně chráněné korálovými útesy do konce listopadu vychutnalo na dvanáct set. Přitažlivost ostrova pro evropské turisty zvyšuje minimální časový posun (dvě až tři hodiny) a stabilní politická situace. Pro české cestovatele je příjemné i to, že kurz koruny a mauricijské rupie je přibližně 1:1. Letenka s Air Mauritius v nejvyšší sezoně (kolem Vánoc) stojí podle Lucie Jeřábkové ze společnosti Special Tours, která Air Mauritius v ČR od září loňského roku zastupuje, asi 41 tisíc Kč.
V roce 1995 společnost začala létat na lince Vídeň – Mauricius a současně otevřela zastoupení pro Rakousko a okolní země ve Vídni. Od května letošního roku připravuje několik změn: evropské destinace začne obsluhovat výhradně pěti Airbusy 340–300, zruší linky do Mnichova a zkombinuje lety ze švýcarských destinací a z Frankfurtu a Vídně. Od června bude z Vídně využívat codesharových letů s Austrian Airlines. Českých cestujících se změny nijak nedotknou: všechny linky z evropských měst jsou dostupné díky přípojům společností ČSA, Air France a Swiss, řekla Marianne Raab.
Luboš Spálovský