Výměna čelního skla

Čeští řidiči i přes hrozbu pokuty odkládají výměnu poškozeného čelního skla

Čeští řidiči i přes hrozbu pokuty odkládají výměnu poškozeného
čelního skla

PRAHA (19.4.) – Výměnu prasklého čelního skla odkládá 74 procent řidičů. Ukázal to výzkum společnosti GE Money Auto. Pojištění čelního skla mají podle výzkumu sjednané jen 4 řidiči z 10, a tak výměnu často odkládají. Bez uzavřeného pojištění si totiž nové sklo musejí většinou zaplatit sami.

„Prasklé nebo jinak poškozené čelní sklo by si řidiči měli vyměnit co nejdříve. I původně drobná prasklina se postupně zanáší prachem nebo voskem z myčky a zvětšuje se. Pokud prasklina zamezuje dobrému výhledu řidiče, policie může dokonce zakázat další jízdu a vyměřit pokutu ve výši od pěti do deseti tisíc korun,“ říká Jan Kemza, marketingový manažer GE Money Auto.

Pouze 26 procent řidičů mění čelní sklo již v okamžiku, kdy se na něm objeví drobná prasklina. Většina motoristů s výměnou poškozeného skla váhá. Například 45 procent řidičů prasklinu sleduje a situaci řeší až ve chvíli, kdy se začne rozšiřovat. V momentě, kdy se kolem praskliny objeví „pavučina”, sahá k výměně skla 15 procent řidičů. Část (4 %) jich s výměnou skla čeká, dokud nenajdou prasklin několik, devět procent motoristů o novém skle neuvažuje vůbec, na výměnu totiž nemají prostředky. Existují dokonce i řidiči, kteří sklo vymění pouze v případě, že dostanou pokutu od policie (1 %).

Poškození čelního skla přitom patří k nepříjemnostem, které potkají většinu motoristů (podle aktuálního výzkumu se s prasklinou setkalo již 7 řidičů z 10). Nejzodpovědněji přistupují k výměně prasklého skla řidiči z Prahy, 36 procent Pražanů si nové sklo pořídí hned při objevení drobné praskliny. Podobně jsou na tom řidiči ze všech velkých měst nad 100 000 obyvatel, ve kterých výměnu poškozeného skla řeší ihned 34 procent motoristů. Naopak nejčastěji vyčkávají obyvatelé měst a obcí do 20 000 obyvatel, ve kterých poškozené sklo okamžitě mění jen 20 procent.

spinner