17. prosince 2012
Všudypřítomné dodávky a rozvážková vozidla jsou páteří každé regionální ekonomiky. Mercedes-Benz spolu s další koncernovou značkou Fuso pro tuto oblast nabízí širokou škálu ekologicky šetrných a úsporných vozidel, která vycházejí vstříc nejrůznějším požadavkům na vozidla určená pro městskou distribuci. Modely Mercedes-Benz Citan, Vito, Sprinter, Vario, Atego a Fuso Canter umožňují dopravcům dopravu na kratší vzdálenosti a drobné i objemnější přepravy.
Nejtěžším vozidlem značky v této kategorii je nový model Mercedes-Benz Antos. První těžké nákladní vozidlo speciálně navržené pro aplikace určené k dopravě zboží na kratší vzdálenosti je vybaveno motorem Euro 6, plně automatickým řazením a řadou unikátních bezpečnostních prvků. Verze Loader umožňuje velké zatížení podvozku, zatímco verze Volumer s nízkým rámem je určena pro přepravy objemnějšího zboží.
Fuso Canter Hybrid
Nové vozidlo Fuso Canter Hybrid vykazuje až o 23 procent nižší spotřebu než stejný model poháněný pouze klasickým vznětovým motorem, a přispívá tak nejen k menší produkci emisí CO2, ale také k nižším provozním nákladům. Vybaveno je například dvouspojkovou převodovku Duonic a funkcí stop & start. Jeho robustní konstrukce a výkonný motor umožňují i přepravy zboží s vyšší hmotností.
Sprinter se sedmistupňovým automatickým řazením
Další novinku značky Mercedes-Benz je model Sprinter se sedmirychlostní automatickou převodovkou. Jedná se o první dodávkové vozidlo dané třídy vybavené touto technologií, která umožňuje pohodlnou a zároveň dynamickou a úspornou jízdu. Německý výrobce u vozidla využil technologie BlueEfficiency, které výrazně snižují spotřebu i emise. K jeho standardní výbavě patří i adaptivní systém ESP.
Sedmimístné Vito E-CELL
Model Vito nyní Mercedes-Benz nabízí i v sedmimístném provedení pro čistou dopravu v městských centrech či jiných ekologicky citlivých oblastech, kam je povolen vjezd pouze tichých vozidel, jež neprodukují emise CO2.
Nový model Citan
Nový model Mercedes-Benz Citan představuje poslední přírůstek do řady rozvážkových vozidel značky Mercedes-Benz. Česká odborná veřejnost se s ním mohla podrobně seznámit i při jeho české premiéře na začátku listopadu v Praze.
Představení vozidel v provozu
Pro představení čtyřicítky testovacích vozidel v provozu zvolil výrobce ideální místo – průmyslové a obchodní centrum Düsseldorf a jeho blízké okolí. V Düsseldorfu je i výrobní závod Daimler, z jehož výrobní linky sjíždí denně více než 600 vozidel Sprinter. Přestože závod vznikl původně na zelené louce, v současné době se již nachází v zastavěné části města. Jeho zásobování klade velké nároky na logistiku i technický stav vozidel, a přítomní novináři si tak mohli na vlastní kůži vyzkoušet, jak distribuce probíhá.
Malé dodávky při testu reagovaly živě a podle palubních přístrojů vykazovaly nízkou spotřebu. Příjemný byl tichý chod motoru elektrického vita, ale nejvíc jsme byli zvědaví na nový model Antos. Přestože se jedná již o těžké vozidlo, jeho manévrovací schopnosti, silný motor a automatické řazení umožňují řidiči pohodlnou jízdu i v rušném městském provozu. Příjemná je i kabina, tichý chod motoru a v táhlých klesáních najde uplatnění i účinná motorová brzda. První dojmy potvrzují, že antos výrazně rozšíří využití stávající řady distribučních vozidel značek Mercedes-Benz a Fuso.
(lan)