Úspora pohonných hmot

Systém Dieselgas pomůže ušetřit za palivo

Systém Dieselgas pomůže ušetřit za palivo

BRNO (25.4.) – Neustálý růst cen benzínu a nafty nutí české dopravce k hledání alternativních cest ke snižování nákladů. Jednou z možností je přestavba naftových vozidel na systém Dieselgas, který umožňuje kombinovaný provoz na naftu a LPG. U jednoho nákladního vozu je díky němu možné ušetřit přes 130 tisíc korun ročně. Firmy s velkým vozovým parkem tak mohou díky přestavbám za rok ušetřit až několik milionů korun.

„Systém Dieselgas během provozu vstřikuje do sání motoru řízené dávky LPG,“ vysvětluje Lubomír Sáček, odborník na LPG palivo ze společnosti Flaga. Drahá nafta je tak z části (20 %) nahrazena levnějším plynem. Tímto se snižují náklady na pohonné hmoty, systém má navíc pozitivní vliv na chod motoru. „Roste totiž jeho životnost a prodlužují se intervaly na servisní prohlídky,“ popisuje Sáček. Využitím LPG, které se řadí mezi ekologická paliva, navíc dochází ke snížení vytvářených emisí.

Dieselgas je vhodný pro všechny typy naftových motorů. Vzhledem k relativně vysoké ceně za montáž tohoto systému, která se pohybuje okolo 70 tisíc korun, ho však využívají především dopravní a logistické firmy. Při 100 tisících ujetých kilometrech za rok se investice do jednoho vozidla v průměru vrátí již za pět až šest měsíců. „Kromě kamionů se využívá také pro dodávky, autobusy nebo zemědělské a stavební stroje,“ popisuje Sáček.

Podle druhu dopravního prostředku se také vybírá nádrž, ve které je LPG umístěno. Pro dodávky se používají nádrže ve tvaru kola, které jsou obdobně jako u osobních aut na LPG umístěny v zavazadlovém prostoru. Kamiony pak používají válcové nádrže. „Rozměry a objem LPG nádrže jsou individuální a určují se podle kapacity naftových nádrží a montážního prostoru ve vozidle,“ uzavírá Sáček.

spinner