Situace na moři zůstává složitá, Kuehne+Nagel sází na kvalitní data i zákaznický servis

Situace na moři zůstává složitá, Kuehne+Nagel sází na kvalitní data i zákaznický servis

23.12. - Situace v námořní přepravě zůstane složitá i na začátku roku 2022. Podle Kuehne+Nagel, jedné z předních světových logistických společností, trvající stav způsobuje souhra několika faktorů: pokles a rychlý nárůst poptávky po námořní přepravě v roce 2020, incidenty v přístavech, nedostatek kontejnerů, ale také nová geopolitická situace. V nejvytíženějších světových přístavech mohou lodě čekat na zakotvení až 2 týdny. Potřeba dodat zboží včas a v požadovaném objemu je přitom naléhavější než kdykoli předtím.

„Našim zákazníkům významně pomáhá hustá síť servisních středisek Kuehne+Nagel s více než 10 000 odborníky v kombinaci s našimi integrovanými technickými řešeními. Usnadňuje jim totiž rozhodování o zásilkách,“ uvedl Miroslav Pudil, generální ředitel Kuehne+Nagel v České republice, globální strategii společnosti. Zákazníci si pochvalují zejména platformu myKN, která pomáhá předcházet problémům při řízení dodavatelských řetězců.

Podle Miroslava Pudila usnadňuje rozhodování zákazníků zejména dostupnost aktuálních dat – a to od rezervace až po možnost sledování zásilky v přepravě –, což vede k větší odolnosti dodavatelských řetězců. Aktuální plány plaveb, transparentnost alternativního trasování a možnost okamžitých rezervací vedou k optimalizaci logistiky z hlediska její rychlosti i spolehlivosti. Přehled o aktuální poloze plavidel pak zefektivňuje plánování v cílové destinaci.

„Sdílení klíčových dat a transparentnost jsou pro dodavatelské řetězce nesmírně důležité hodnoty, a to jak nyní, tak v roce 2022 i dále v budoucnosti. Zejména v současné složité námořní situaci jsou kvalitní data pro naše zákazníky velkým přínos,“ doplnil Miroslav Pudil.

(pav)

Foto: Kuehne+Nagel

spinner