​Dopravní podnik města Brna rozjíždí bezpečnostní kampaň

​Dopravní podnik města Brna rozjíždí bezpečnostní kampaň

1.4. - Dopravní podnik města Brna dnes představil tramvaj přezdívanou „zombie“, která je symbolem letošní kampaně zaměřené na bezpečnost účastníků provozu ve městě. Tramvaj upozorňuje na nebezpečí střetu s chodci i ostatními řidiči, městem bude kroužit nejméně rok. V rámci kampaně Brnem bezpečně s Dopravním podnikem města Brna bude dopravce komunikovat i další témata, jako jsou nepozornost při přecházení, bezpečný nástup a výstup s kočárky nebo viditelnost na silnicích. Její součástí jsou i výukové programy pro mateřské a základní školy.

„Cílem kampaně Brnem bezpečně s DPMB je upozornit cestující, chodce, řidiče i děti na největší rizika spojená s cestováním po městě, ať už veřejnou dopravou, osobními vozy nebo pěšky. Osobně bych byla moc ráda, abychom se při pohybu městem všichni více soustředili a zamezili tak zbytečným nehodám, úrazům a škodám. Nejhorší jsou ty na lidském zdraví, ale ani hmotné nejsou zanedbatelné. Jen loni se v Brně hmotné škody vzniklé dopravními nehodami vyšplhaly na 111 miliónů korun,“ sdělila primátorka města Brna Markéta Vaňková.

Dopravní podnik města Brna má každý den v provozu 550 vozů a dvojnásobný počet řidičů. „Vidíme, co se na ulicích děje. Naše autobusy, tramvaje a trolejbusy loni figurovaly u 715 nehod, u většiny z nich bylo na vině nedání přednosti našemu vozu. Za poslední tři roky skončilo pod koly našich tramvají 43 chodců, a to kvůli nepozornosti. Mobilní telefony a sluchátka tento problém jen umocňují. Cílem naší kampaně je na toto téma upozornit,“ vysvětlil generální ředitel Dopravního podniku města Brna Miloš Havránek.

„Na území města Brna loni došlo k 2397 nehodám. Zemřelo při nich 6 lidí, 70 vyvázlo s těžkým zraněním, 639 s lehkým zraněním. Tato čísla se v posledních letech nijak dramaticky nemění, jsou úměrná hustotě provozu ve městě. Naším cílem však je, aby se snižovala, proto vítáme iniciativu Dopravního podniku města Brna a velmi rádi se do kampaně zapojíme. Přislíbili jsme zapůjčení vozů a personální zabezpečení na preventivní akce, které dopravní podnik připravuje,“ řekla koordinátorka prevence Krajského ředitelství policie Jihomoravského kraje Petra Ledabylová.

Zombie tramvaj, jakožto symbol letošní kampaně, vyjela poprvé do provozu ve čtvrtek 31. března. „Po relativním klidu způsobeném covidem se lidé vracejí do ulic i našich vozů, zpět je silný provoz, ucpané silnice, stoupá nervozita, nepozornost, to vše se podepisuje na množství nehod, ke kterým dochází. Naprostá většina z nich je zbytečná. Chceme apelovat na obyvatele Brna, aby se nechovali jako zombie a do ulic proto vysíláme zombie tramvaj,“ dodal Havránek.

Vůz typu Anitra 1810 se speciálním polepem budou cestující vídat nejčastěji na linkách 2, 5, 7 nebo 6. Zdobí ho postavičky, které vlivem nepozornosti utržily po střetu s vozem MHD zranění a rýmovaná hesla, která na příčiny nehod upozorňují. Další nálož informací najdou cestující uvnitř vozu. Z fabionů mohou pod slogany typu Nebyl jsem vidět. Musím se stydět. nebo Jel jsem beze strachu. Zbyla ze mne jen hrst prachu. čerpat zajímavé statistiky z nehod, jejich příčiny a následky.

(lan)

Foto: DPMB

spinner