14. dubna 2021, čtk
14.4. - Na lince číslo 140 z pražské Palmovky do Miškovic budou jezdit trolejbusy. Pražský dopravní podnik (DPP) vypsal tendr na nákup 15 bateriových kloubových vozů. Vítěz tendru by měl být známý letos na podzim a první vozidlo by mělo do hlavního města dorazit v roce 2022. Za trolejbusy DPP zaplatí maximálně 300 milionů korun. Uvedla to mluvčí DPP Aneta Řehková. DPP chystá elektrifikaci na dalších nyní autobusových trasách, například na letiště v Ruzyni.
Poptávat bude podnik vozy o délce 17 až 19 metrů s kapacitou 35 až 45 sedadel, z nichž jich bude minimálně šest vyhrazených pro handicapované. Trolejbusy budou nízkopodlažní a vybaveny infosystémem, kamerami a klimatizací. Uvnitř bude prostor vyhrazený pro kočárky či invalidní vozíky. U dveří bude sčítač cestujících.
Rychlost trolejbusů bude minimálně 65 kilometrů za hodinu. Garantovaný dojezd při jízdě na baterie požaduje DPP nejméně 12 kilometrů, a to i se zapnutým topením nebo klimatizací. Životnost akumulátorů musí být 60 měsíců nebo 280.000 odjetých kilometrů.
Podnik již získal stavební povolení na stavbu trolejbusové trati z Palmovky přes Čakovice do Miškovic. Trať zamýšlí podle dřívějších informací začít budovat letos na jaře a první cestující se svezou na konci roku 2022. Délka trasy linky tam a zpět bude 23,35 kilometru, jeden vůz by měl předběžně najezdit 56 000 kilometrů. Vozy budou dobíjeny za jízdy z trolejí a v obratištích na Palmovce a v Čakovicích.
DPP nyní pracuje rovněž na nasazení trolejbusů na linku 119 na letiště v Ruzyni. Elektřinou poháněné vozy plánují například na lince číslo 134 z Dvorců k Podolské vodárně. Elektrifikované by měly být rovněž čtyři autobusové linky na levém břehu.
(čtk)
Foto: DPP