​MAN Lion´s City E s obřími bateriemi se již testuje u českých dopravců

​MAN Lion´s City E s obřími bateriemi se již testuje u českých dopravců

25.6. - Společnost MAN Truck & Bus Czech Republic představila koncem května v České republice v rámci akce MAN Electryfying Europe plně elektrický Lion´s City E s obřími bateriemi a bezkonkurenčním dojezdem. Vzápětí autobus putoval do Dopravního podniku města Děčína, který jako první dopravce projevil zájem o testování.

„Jsme velmi rádi, že jsme se mohli připojit k akci MAN Electryfying Europe i v České republice a novinářům a našim zákazníkům představit náš první plně elektrický městský autobus Lion´s City E,“ řekl při představení autobusu v Park Hotelu Popovičky Jan Kohlmeier, CEO MAN Truck & Bus Czech Republic.

Z technických parametrů autobusu Lion´s City E stojí v prvé řadě za povšimnutí kapacita baterií 480 kWh, což je mezi 12m autobusy bezkonkurenční hodnota, kterou často nemají v základu ani kloubové autobusy. 18m verze Lion´s City E se může dokonce pochlubit bateriemi s kapacitou 640 kWh!

Lion´s City 12 E používá šest bateriových celků po 80 kWh, které jsou umístěné na střeše autobusu. Celková kapacita 480 kWh zajišťuje dojezd 200 až 270 km, a to v závislosti na typu provozu, profilu tratě a počasí. MAN tento dojezd garantuje po dobu 6 let. Jak ale ukazují první data z provozu autobusů v Evropě, Lion´s City E zvládá na jedno nabití i daleko delší trasy. Opravdu extrémní dojezd pak Lion´s City E předvedl v rámci akce MAN eBus Efficiency Run, kdy během 24 hodin zvládl na jedné z mnichovských linek na jedno nabití ujet 550 kilometrů. Za jeho volantem se spolu s jedním novinářem střídali řidiči z akademie MAN ProfiDrive. Tato akce měla za cíl především ukázat schopnosti baterií v MAN Lion´s City E a rozptýlit obavy z omezeného dojezdu.

Hned druhý den po české prezentaci autobus zamířil do Děčína, kde ho tamější dopravní podnik, provozující plynové autobusy MAN Lion´s City, testoval na svých linkách. Trasu dlouhou 125 km z Čestlic do Děčína absolvoval po dálnici i po silnici I. třídy. Po příjezdu do Děčína v bateriích zbývalo ještě 75 % kapacity a palubní počítač ukazoval dojezd přes 380 km. V jednu chvíli na trase to bylo dokonce 460 km.

(lan)

Foto: LAN

spinner