Výběr článků z DN č. 23 přineseme 23. listopadu.
(red)
V Evropské unii se v současné době projednává a schvaluje řada předpisů, které budou mít velký dopad na fungování silniční nákladní dopravy. O vyjádření ke klíčovým tématům jsme požádali Ralucu Marian, ředitelku sekce IRU pro prosazování zájmů dopravců v EU.
Inter arma silent muse. To známe všichni a všichni si uvědomujeme, jaké obtíže může válečný stav znamenat pro kulturu a umění. Mohli bychom však také bez váhání dodat: Inter arma, transitus partitur. A bohužel, mohli jsme se o tom v plné intenzitě znovu přesvědčit zcela nedávno…
Výše mýtného v závislosti na množství produkovaných emisí CO2 – právě podle tohoto principu se bude už brzy účtovat mýto pro kamiony v Německu a v Rakousku. Oba státy tím jako první uvedou do praxe směrnici Evropské unie, dle které by se měla těžká nákladní vozidla klasifikovat do pěti tříd dle emisí CO2, na jejichž základě se určí také příslušné mýtné sazby.
Nová generace modelu eCanter byla představená ve světové premiéře před rokem na veletrhu IAA v Hannoveru a sériová výroba v Evropě začla letos v květnu v Tramagalu. Zatím největší zakázka na přibližně 900 vozidel od japonské společnosti Yamoto Transport dokazuje, že nový eCanter vychází vstříc aktuálním požadavkům dopravců na dopravní techniku.
Podzimní veletržní sezóna v PVA EXPO PRAHA přinese i 12. ročník největšího středoevropského veletrhu autobusové dopravy CZECHBUS a s ním opět novinky a trendy z oboru. Termín konání je 21. až 23. listopadu na nejmodernějším výstavišti v Praze, PVA EXPO PRAHA v Letňanech. Oficiálními vozy veletrhu jsou automobily značky FORD.
Cílem dopravního informačního centra (DIC), zřízeného a provozovaného vlastníkem a/nebo správcem pozemních komunikací, je podporovat provozuschopnost pozemních komunikací. Návodem mohou být Technické podmínky (TP 172). Ty současné z roku 2005 jsou primárně zaměřené na DIC ve velkých městech a NDIC (Národní dopravní informační centrum) a dnes již neodpovídají duchu 21. století a ani neodrážejí požadavky vyplývající na DIC ze zákonných předpisů. Pracovní verzi nové verze TP172 představili zpracovatelé z SDT na tematickém Semináři pořádaném Zlínským krajem ve spolupráci s MD, ŘSD a právě SDT.
Společnost PPL CZ, lídr mezi českými přepravci zásilek, je perfektně připravena na předvánoční sezonu. K jejímu úspěšnému zvládnutí přispívá i rozšířená síť o další překladiště, které navyšuje přepravní kapacity až na půl milionu zásilek denně, nově otevřená depa napříč republikou i navýšená kapacita sezonních zaměstnanců. „Ježíškům“ letos usnadní vyzvedávaní balíků mobilní aplikace mojePPL i rozšířená síť výdejních míst.