3.9. - Nové berlínské letiště Willyho Brandta, které stojí v Braniborsku na pomezí s německým hlavním městem, se včera rozloučilo s terminálem 5. Terminál, který byl před otevřením nového vzdušného přístavu znám jako letiště Schönefeld a kterým prošli cestující naposledy před dvěma lety, zůstane trvale uzavřen, neboť pro něj není dopravní využití.
Aktuálně
3.9. - S dopravcem České dráhy byl uzavřen smluvní kontrakt na provoz spěšných vlaků z Plzně do Karlových Varů. Smlouva bude účinná 15 let od prosince 2023 do prosince 2038. Plzeňský kraj tak pokračuje v zadávání smluv v železniční a autobusové dopravě v otevřených soutěžích, přičemž v tomto případě byl tento společný postup s Karlovarským krajem navíc vynucen dotačními podmínkami Operačního programu doprava II, za jehož podpory byla pořízena vozidla na provoz této linky.
2.9. - Povodí Vltavy dnes otevřelo plavební komoru Kořensko poblíž Týna nad Vltavou na Českobudějovicku. Kvůli suchu byla zavřena od 20. července. S ohledem na příznivější počasí Povodí Vltavy obnovilo provoz od 8:00. V tiskové zprávě o tom informovalo Povodí Vltavy.
2.9. - Oblíbené celoněmecké jízdence na městskou a regionální dopravu Deutschlandticket (jízdenka Německo) za měsíční cenu 49 EUR (1180 Kč) hrozí zdražení, spolková vláda a spolkové země se přou o financování. Na udržení cenové dostupnosti lístku chybějí miliardy EUR. Podle studie spolkového ministerstva dopravy bude regionální doprava do roku 2031 potřebovat od státu roční příspěvky v rozmezí 20 až 31 miliard EUR (až 747 miliard Kč), bez započítání levné jízdenky by to bylo výrazně méně, a to 16,6 až 18,3 miliardy EUR (až 441 miliard Kč).
2.9. - Silnice mezi Hrádkem a Ústí nad Orlicí je od včerejška po dvou a půl letech opět otevřená. Zbývá dokončit některé úpravy, které nebrání dopravnímu provozu. Její oprava byla složitá, protože se v místě sesouval svah. Komunikace je nejkratší spojnicí na dálnici D35. ČTK to řekl hejtman Martin Netolický.
1.9. – Do Středočeského kraje poprvé dorazily na pravidelné lince vlaky RegioPanter. Tyto moderní jednotky ode dnešního dne obsluhují osobní vlaky na trati č. 230 mezi Havlíčkovým Brodem a Kolínem, a to díky posunutí neutrálního pole ve stanici Sázavka. Nové vlaky nabídnou cestujícím komfortní cestování v klimatizovaném a nízkopodlažním interiéru a samozřejmostí v nich bude možnost připojení k internetu pomocí Wi-Fi a nabíjení přenosné elektroniky. RegioPantery se v následujících letech rozšíří také na další tratě ve středních Čechách.
1.9. - České aerolinie (ČSA) od 2. října obnoví provoz na lince Praha – Jerevan. Na tuto trasu se ČSA vrací po pěti letech. Linka do hlavního města Arménie bude provozována 2× týdně, v pondělí a ve čtvrtek. Během zimního letového řádu budou ČSA nadále provozovat pravidelné letecké spojení do Paříže (až 2× denně), Madridu (2× týdně) a do dalších více než 20 destinací je možné letět na linkách code-sharových partnerů.
1.9. - Společnost Siemens Mobility vyhrála výběrové řízení na rámcovou smlouvu na dodávku až 540 jednopodlažních elektrických jednotek pro Rakouské spolkové dráhy (ÖBB).
1.9. - Globální námořní obchod čelí složitému prostředí, které přináší několik zásadních výzev. Vedle postupného obnovování narušených dodavatelských řetězců se setkáváme s poklesem poptávky po dopravních kapacitách, což způsobuje snižující se sazby v námořní dopravě. Cena za přepravu dvanáctimetrového kontejneru z Asie do Evropy poklesla ze 14 tisíc USD na pouhých 1700 USD. Pro mnohé přepravce se klesající cena za dopravu stala významným bodem zlomu. Prognózy na rok 2023 navíc naznačují, že situace se pravděpodobně v nejbližší době zásadně nezlepší. Možný problém v letošním roce představuje skartace 600 tisíc přepravních kontejnerů.
1.9. - V polovině srpna podepsaly polský Urzęd Transportu Kolejowego (UTK) a český Drážní úřad (DÚ) dohodu o spolupráci v oblasti přeshraniční železniční dopravy. Obsahem dohody je zajištění společného dohledu nad železničními podniky a provozovateli dráhy s přeshraniční činností a stanovení pravidel pro zajíždění do pohraničních stanic obou států. V rámci dohody byly zároveň dosavadní stanice nacházející se na peážních dráhách předefinovány na příhraniční stanice.