22.9. – Adastra se stává dlouhodobým strategickým partnerem Škoda Auto Vysoké školy. Bude spolupracovat na výuce studentů v oblasti data management, data science a Artificial Intelligence (AI).
Aktuálně
22.9. – Liniový zákon, který má urychlit povolování a výstavbu silnic, dálnic, vysokorychlostních železnic a další infrastruktury, by se měl do budoucna rozšířit i na strategické investice. Rozšíření záběru zákona včera podpořil sněmovní hospodářský výbor. O záměru vlády rozšířit tento zákon a změnit ho na zákon o strategických investicích hovořil na začátku září premiér Petr Fiala.
22.9. – Evropský železniční sektor vyjádřil znepokojení nad oddělením revize směrnice o hmotnostech a rozměrech od nadcházející revize směrnice o kombinované dopravě a nad rychlostí, s jakou je revize směrnice o hmotnostech a rozměrech v současné době projednávána. Společenství evropských železničních a infrastrukturních společností (CER) zdůrazňuje, že obě směrnice měly být součástí stejného balíčku, a to právě proto, aby se podpořila jejich vzájemná součinnost a optimalizace celého dopravního systému prostřednictvím účinnější integrace jednotlivých druhů dopravy. Je nezbytné, aby oba návrhy byly projednávány společně a aby se zabránilo „oddělenému“ přístupu, aby se dosáhlo optimalizace celého dopravního systému, tvrdí CER.
21.9. – Skupina České dráhy vykázala v prvním pololetí roku 2023 podle Mezinárodních standardů účetního výkaznictví (IFRS) zisk před zdaněním ve výši 987 milionů Kč. Hospodaření Skupiny se tak meziročně zlepšilo o více než 1,9 miliardy Kč. K pozitivnímu výsledku přispěl především návrat cestujících do vlaků, zklidnění trhu s energiemi a také silnější koruna. Ve srovnání se stejným obdobím loňského roku se tak zlepšil zejména segment osobní dopravy, který se dostal do zisku. Kromě mateřské společnosti se ale dařilo i ostatním společnostem v rámci Skupiny, které rovněž významně přispěly k meziročnímu zlepšení.
21.9. – Tři čtvrtiny firem plánují investovat, nejčastěji do digitalizace a robotizace. Přitom přes 40 procent manažerů předpokládá, že jim tyto změny ušetří jen nízká procenta pracovní síly. Více než polovina firem chce nabírat nové zaměstnance Vyplývá to z aktuálního Průzkumu podnikatelského prostředí AFI, který mezi českými podniky provedlo Sdružení pro zahraniční investice – AFI.
21.9. – IVECO Bus, evropský lídr v oblasti udržitelné mobility se svými inovativními řešeními pro osobní dopravu, a společnost ChargePoint podepsaly dohodu, která IVECO Bus umožňuje nabízet portfolio softwaru ChargePoint pro správu vozového parku svým evropským zákazníkům.
21.9. – Britský premiér Rishi Sunak včera oznámil, že Británie posouvá plánovaný termín zákazu prodeje nových automobilů se spalovacími motory z roku 2030 na rok 2035. Uvolnění se má týkat také postupné výměny domácích plynových kotlů za tepelná čerpadla, dosud plánované do roku 2035. Cíl uhlíkové neutrality do roku 2050 nadále platí, ujistil Sunak podle agentury Reuters ve včerejším projevu.
21.9. – Fulfillmentová společnost Skladon navázala spolupráci se společností Sluno a ve svém distribučním centru spustila pilotní provoz prvního autonomního robota. Cílem projektu je nejen urychlení a zvýšení kapacit u skladových operací a zjednodušení práce operátorům, ale také manifestace toho, jaký má robotizace v logistice do budoucna potenciál.
21.9. – Provozovatelé veřejné dopravy čelí stále větší výzvě – výraznému růstu cen energií a s tím související potřebě optimalizovat svůj provoz. Každá koruna vynaložená na neefektivní provoz znamená méně zdrojů na zlepšování služeb a rozšiřování dopravní sítě. Škoda Group přichází s řešeními, jejichž integrací mají dopravní podniky možnost posunout své služby na novou úroveň. Své digitální systémy skupina představila v rámci tiskové konference na veletrhu Trako 2023 v polském Gdaňsku.
21.9. – Podle průzkumu provedeného platformou Bolt v rámci její kampaně Cities for People považuje rovných 70 procent Pražanů „nadměrnou závislost na automobilech“ za významný problém svého města. Nepřekvapivě vadí lidem hlavně zácpy (78 procent) a těžkosti s parkováním (64 procent), ale také zplodinami znečištěné ovzduší (71 procent). Zajímavé přitom je, že 58 procent Pražanů si stěžuje na nedostatek fyzické aktivity v důsledku ježdění po městě autem.