28.8. – Dlouholeté partnerství společností Dachser a Fercam vede k založení joint venture pro segment sběrné služby a kontraktní logistiky. Společnost Fercam se chystá převést svoje divize Distribution (sběrná služba) a Logistics (kontraktní logistika) do joint venture se společností Dachser s názvem Dachser & Fercam Italia S.r.l. Podíl společnosti Dachser v novém joint venture ve výši 80 procent posílí a zdokonalí její evropskou logistickou síť. Převod práv ještě musí odsouhlasit příslušné orgány pro hospodářskou soutěž
Aktuálně
28.8. – Drážní úřad vydá koncem srpna povolení pro provozování úzkokolejných drah v jižních Čechách a na Vysočině. Díky povolení se budou moci po dráze pohybovat stroje určené k údržbě trati. Nebude ale možné provozovat veřejnou dopravu cestujících. K tomu je nutné jiné povolení, o něž dosud nikdo nepožádal. Sdělila to mluvčího Drážního úřadu Pavlína Straková. Na úzkokolejce od podzimu vlaky nejezdí, firma Jindřichohradecké místní dráhy (JHMD) je v konkurzu, podle soudu dluží přes 360 milionů korun.
28.8. – Do 10. září můžete nominovat své logistické projekty do soutěže The Best of Czech and Slovak Logistics. Budou oceněny nejlepší logistické projekty, produkty, služby či řešení, které byly realizovány v České republice a na Slovensku od 1. 1. 2022 do 30. 7. 2023. Vyhlášení výsledků proběhne na Mezinárodním strojírenském veletrhu v Brně. Nominovat své projekty, produkty, řešení či služby můžete i vy – a to v kategoriích: Nejlepší intralogistický projekt, Nejlepší logistický produkt, Nejlepší logistická služba, Nejlepší obalové řešení a Nejudržitelnější projekt. Uděleno bude i ocenění Osobnost české a slovenské logistiky. Dopravní noviny jsou mediálním partnerem této prestižní události.
28.8. – Ve dnech 21 až 23. července Praha hostila 2. konferenci Pro Networking soukromé celosvětové asociace logistiků ProLog. Podobných asociací existuje ve světě více; tato je však výjimečná svými digitálními řešení včetně mobilních aplikací.
28.8. – Brandýs nad Labem-Stará Boleslav pokračuje v plánování přímého vlakového spojení do Prahy. Město má nyní dvě varianty, upřednostňuje trasu přes obce Podolanka a Přezletice, která by končila na Masarykově nádraží. Z Brandýsa by tam lidé byli za 30 minut. Na podzim by mělo souměstí s Prahou a obcemi, přes jejichž katastry by trať vedla, podepsat memorandum o další spolupráci. Návrh pak společně předloží ministerstvu dopravy. Přímé vlakové spojení do Prahy by mohlo být hotové do deseti let, řekl místostarosta města Patrick Zandl.
28.8. – Společnost Ermewa soustavně zvyšuje počet intermodálních železničních vozů ve svém vozovém parku a každoročně do něj zařazuje přibližně 1000 nových vozů. Díky tomu stávající flotila intermodálního segmentu, která v současné době čítá 4 500 vagonů, zažívá výrazný růst a s jejím rozšiřováním se počítá i v příštích letech.
27.8. – Členové německých železničních a dopravních odborů EVG ukončili v pátek elektronické hlasování o tom, zda přijmout kompromisní smírčí dohodu o mzdách s drahami Deutsche Bahn (DB), nebo zda vstoupit do stávky. Zda železnici ochromí časově neomezená stávka, bude jasné v pondělí, kdy vedení odborů zveřejní výsledek. Předpokládá se ale, že stávce, která by dopadla i na spojení s Českou republikou, se podaří vyhnout. Odbory totiž doporučily svým členům ujednání s DB přijmout.
27.8. – Nákladní loď Primus, určená pro přepravu sypkých nákladů a plavící se pod vlajkou Libérie, včera ráno vyplula z přístavu Oděsa na jihu Ukrajiny směrem na bulharský přístav Varna. Uvedla to agentura Interfax-Ukrajina s odvoláním na specializovaný server sledující námořní dopravu a na snímky vyplouvající lodi zveřejněné ukrajinským poslancem Alexijem Hončarenkem.
27.8. – Společnost Drivalia Lease Czech Republic, nástupkyně tuzemské pobočky leasingové firmy LeasePlan, dodá v příštích měsících České poště více než tisícovku nových osobních a dodávkových vozidel. Jde o výsledek čtyř výběrových řízení, která Česká pošta vyhlásila s cílem doplnit a zmodernizovat svůj vozový park. Všechny automobily budou provozovány formou operativního leasingu, kontrakty počítají s dobou pronájmu tři roky a průměrným ročním nájezdem 25 tisíc kilometrů na jeden vůz. Celkový objem investice do vozidel činí 512 milionů korun bez DPH.
26.8. – Je tomu něco přes půl roku, co platí novelizované podmínky pro přepravu nebezpečných věcí vnitrozemskou vodní, silniční a železniční dopravou, a již se začínají připravovat změny, které budou platit od roku 2025.