24.6. – České dráhy investují do svého vozového parku do roku 2035 zhruba 160 miliard korun. Za posledních deset let to bylo 50 miliard korun. V regionální dopravě staví podnik na elektrických a dieselových vlacích, jichž mají nyní objednaných přes 200. Pro Moravskoslezský kraj pořídí i vlaky bateriové, řekl včera v Táboře na konferenci Budoucnost regionální železnice náměstek generálního ředitele ČD pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Aktuálně
24.6. – Vzájemný respekt, otevřenost a vstřícnost za budoucí rozvoj obou stran včera podpisem memoranda o spolupráci uzavřeli zástupci Letiště Praha a Městské části Praha 6. Společně chtějí řešit a optimalizovat zejména vlivy, které jsou způsobené provozem letiště a zlepšovat životní podmínky a prostředí, na něž má provoz na letišti vliv.
24.6. – Jednou z pravidelných akcí, které společnost MAN Truck & Bus připravuje pro své zákazníky v České republice a na Slovensku, je MAN Liga. Aktuální ročník soutěže o nejvýkonnějšího řidiče MAN probíhal od 17. dubna do 31. května a zúčastnilo se ho 17 řidičů v Čechách a na Moravě a 15 řidičů na Slovensku na tahačích MAN TGX třetí generace. Zastupovali 32 dopravních společností a každý z nich najel během trvání soutěže přibližně 10 000 až 18 000 kilometrů. A to jsou vzdálenosti, na kterých zaručeně prokáží zručnost i vůli měřit se se svými profesionálními kolegy.
23.6. – Národní ekonomická rada vlády (NERV) nechce šetřit na investicích do dopravní infrastruktury, podpořila proto dlouhodobý strategický plán investic ministerstva dopravy. Kromě dopravy se rada včera věnovala také regionální politice, v níž by podle rady měla jednotlivá ministerstva více spolupracovat. Novinářům to po jednání řekl koordinátor NERV David Havlíček. Dalším tématem byla také efektivita veřejné správy.
23.6. – Přední světová logistická společnost Deutsche Post DHL Group oznámila změnu názvu na DHL Group s účinností od 1. července 2023. Nový název odráží transformaci, kterou skupina prošla v minulých letech, a vzdává hold zaměření na své národní a mezinárodní logistické aktivity jako hnací sílu budoucího růstu.
23.6. – Na německé železnici hrozí kvůli zkrachovalým rozhovorům o vyšších mzdách s drážní společností Deutsche Bahn (DB) časově neomezená stávka. Předsednictvo železničních a dopravních odborů EVG včera rozhodlo, že o takové stávce nechá rozhodnout své členy. Šéf EVG Martin Burkert na tiskové konferenci prohlásil, že odboráři byli ochotni ke kompromisům, ale nabídka DB na zvýšení mezd byla příliš nízká. Burkert nevyloučil, že stávka by mohla ochromit provoz o letních prázdninách. Dráhy označily postup odborů za zbytečnou eskalaci sporu. Plošné zastavení provozu by dolehlo i na spoje s Českou republikou, které stály během předchozích dvou výstražných stávek.
23.6. – Mimořádné nasazení zaměstnanců Českých drah v uplynulých týdnech umožní brzké nasazení všech elektrických jednotek Moravia dodaných Jihomoravskému kraji společností Škoda Group. Už několik týdnů ladí servisní technici výrobce spolu s techniky Českých drah dodané jednotky Moravia, podílejí se na předávání vlaků i na technicko-bezpečnostních zkouškách a zkušebních jízdách. Díky tomu bude mít Jihomoravský kraj už během června k dispozici pro provoz všech 37 jednotek Moravia.
23.6. – Konvoje aut, dronů, lodí či zásobovacích vozíků ovládané robotickými rukavicemi, to už není vzdálená budoucnost. Tým výzkumníků z Centra dopravního výzkumu (CDV) a odborníků společnosti IMSEA vyvíjí přenosnou platformu spojenou s virtuální realitou, která uživatelům umožní ovládat autonomní dopravní systémy pomocí gest rukou. Výzkum s názvem RoTAS podpořila Technologická agentura ČR (TA ČR) částkou 5,6 milionu Kč v Programu DOPRAVA 2020+.
23.6. – Společnost General Motors (GM) ocenila DB Schenker jako dodavatele roku 2022. Cenu GM Supplier of the Year každý rok obdrží společnosti, které se vyznačují inovativním portfoliem služeb a patří mezi nejkvalitnější dodavatele v automobilovém průmyslu. Logistický provider si ocenění přebral na 31. ročníku akce Dodavatel roku v texaském San Antoniu.
23.6. – Rozvoj vodíkové mobility v Česku zaostává za vyspělými zeměmi. Ačkoli byla na začátku března v Praze slavnostně otevřena první tuzemská veřejná plnička pro vodíkové vozy, přední světoví výrobci vozidel jako Alstom a Toyota spolu s výrobci a distributory vodíku ORLEN Unipetrol a Air Products upozorňují, že jednorázové dílčí kroky nestačí. Stát podle nich v oblasti bezemisní vodíkové dopravy při jeho nástupu před lety zaspal a pokud svůj přístup nepřehodnotí a nezačne její rozvoj systematicky a účinně podporovat, Česko bude mezi zeměmi s plnohodnotným vodíkovým hospodářstvím chybět.