10.3. – V roce 2024 se společnost Raben Group zaměřila na posílení svých evropských struktur a implementaci mnoha inovací, které byly z velké části zaměřeny na snižování emisí. Ve střední Evropě byly uvedeny do provozu nové moderní a rozlehlé objekty a rok vyvrcholil oznámením o rozšíření Raben Group do šestnácté země, Švýcarska. Raben v Česku získal první cenu v soutěži „Logistický projekt roku 2024“ a uspořádal úspěšnou konferenci o udržitelnosti v Eurohubu v Rokycanech, jejímž závěrem bylo, že v současnosti je nejlepším řešením pro logistiku biopalivo HVO100. V roce 2025 Raben plánuje zvýšit podíl vozidel na alternativní paliva ve své flotile na 10 % a v průběhu následujících pěti let až na 75 %.
Aktuálně
10.3. – CargoNect, přední digitální platforma pro logistiku, spustila služby silniční nákladní dopravy a stává se tak komplexním řešením pro všechny druhy dopravy: leteckou, námořní, železniční a silniční. Toto rozšíření umožňuje odesílatelům spravovat všechny své logistické potřeby na jednom místě s lehkostí a transparentností.
10.3. – „Zelená logistika bude v blízké budoucnosti klíčovým faktorem při výběru poskytovatele logistických služeb. Udržitelnost v našem byznysu dávno není jen trend, je to nutnost,“ tvrdí Bohuš Prudič, který má v českém a slovenském DB Schenker na starosti přepravní síť pro mezinárodní i vnitrostátní přepravy. Popisuje hlavní čtyři udržitelné kroky globálního lídra v logistice a přepravě, které zavádí na cestě k udržitelné budoucnosti.
9.3. – Automobilový průmysl v současné době zažívá největší změnu od vynálezu spalovacího motoru. Elektrifikace osobní i nákladní dopravy je na celém světě v plném proudu a hraje klíčovou roli na cestě k dekarbonizaci tohoto sektoru. Výzvy, které tato transformace přináší, byly hlavním tématem dvoudenního kongresu o budoucnosti elektromobility New Battery World 2025, který se konal 27. a 28. února v Mnichově. Více než 500 účastníků, řada odborníků a firemních partnerů diskutovalo o trendech a inovacích, zejména v oblasti bateriových technologií a výrobních procesů, palivových článků a nabíjecí infrastruktury pro osobní a užitková vozidla. Představen byl například pilotní projekt BMW iX5 Hydrogen a prototyp nákladního vozu s palivovými články od společnosti Daimler Truck. Účastníci kongresu navíc získali exkluzivní informace o kompetenčním centru BMW Group pro výrobu bateriových článků v Parsdorfu u Mnichova. Akci pořádala globální poradenská firma Drees & Sommer ve spolupráci s předním automobilovým expertem Prof. Ferdinandem Dudenhöfferem.
9.3. – Prologis, globální lídr v oblasti logistických nemovitostí, dokončil v loňském roce na českém trhu dvě nové budovy o celkové rozloze více než 20 000 metrů čtverečních a zaznamenal 22% meziroční nárůst podepsaných smluv. Ke konci roku společnost pronajímala prostory celkem 110 zákazníkům. Hlavními hybateli poptávky zůstávají maloobchod, e-commerce a 3PL.
8.3. – Správa železnic podepsala smlouvu s Mezinárodní finanční korporací, subjektem skupiny Světové banky, o poskytování transakčního poradenství pro připravovaný projekt vysokorychlostní tratě v úseku Brodek u Přerova – Ostrava-Svinov. Význam partnerství veřejného a soukromého sektoru při výstavbě vysokorychlostní železnice byl také tématem Konference VRT v pražské Fantově budově, která se konala 6. března.
8.3. – Pro desítky tisíc řidičů elektroaut, kteří při dobíjení u stojanů nejrozšířenější a nejvýkonnější české sítě využívají aplikaci futurego, připravil ČEZ její novou vylepšenou verzi. Oproti dosavadní umožňuje různé způsoby zahájení dobíjení, ve všech platformách komunikuje se stojany přes QR kódy a rozšiřuje množství funkcí a poskytovaných informací. Každý měsíc se do futurego registruje přes 1 000 nových řidičů, kteří u ČEZ doplní do aut energii v průměru nejrychleji v Česku.
7.3. – Dříve klíčová námořní trasa přes Suezský průplav je od konce roku 2023 narušována útoky na obchodní lodě ze strany vojenského hnutí Hútíů. Přestože lednové příměří mezi Hamásem a Izraelem vzbudilo naději na stabilizaci, situace v Rudém moři zůstává nejistá a nadále výrazně ovlivňuje globální námořní dopravu. Většina přepravních společností, včetně DSV, proto nadále volí delší, ale bezpečnější cestu kolem Mysu Dobré naděje a návrat na Suezský průplav vyhlíží nejdříve v polovině roku 2025. I přes vidinu dalšího nestandardního roku se očekává, že globální námořní obchod poroste.
7.3. – Skip Pay, fintech od ČSOB, rozšiřuje své služby na Slovensko. Zákazníkům přináší svůj nejoblíbenější produkt, který v loňském roce v Česku dosáhl růstu objemu plateb o 407 % – nákup na Třetinu. Služba umožňuje rozložit platbu až 100 000 Kč do tří bezúročných splátek. Vstup na slovenský trh je pro Skip Pay logickým krokem – česká a slovenská e-commerce jsou úzce propojené a mnoho obchodníků působí na obou trzích současně. Skip Pay jim nyní nabízí možnost oslovit zákazníky komfortnějšími platebními možnostmi, aby nemuseli konkurovat jen cenou.
7.3. – Technologicko-logistická společnost DODO má za sebou další rok dvouciferného růstu. Napříč šesti evropskými trhy firma rozvezla 6,5 milionu zásilek a utržila 1,7 miliardy korun. Kromě domovského Česka růst táhly také úspěchy v zahraničí. Z Německa se pro DODO stal již druhý nejsilnější trh a signifikantně růst se daří také v Maďarsku, kde společnost začala rozvážet nákupy pro jeden z největších obchodních řetězců Auchan. V následujícím období chce DODO nejen nadále posilovat v segmentu potravin, ale zároveň masivně rozšířit doručování v předem vybraný den a čas napříč klasickou balíkovou přepravou.